Корейският концерн за потребителска електроника Samsung е успял да достави над 5 млн. броя от устройството Galaxy Note, което се оприличава на хибрид между смартфон и таблет и е наричано „фоблет“, откакто то излезе на пазара през октомври 2011 г., съобщи компанията в официалния си блог.
През декември Samsung обяви, че Galaxy Note вече е доставен над 1 млн. пъти.
Наистина Samsung Galaxy Note не се продава толкова добре, колкото Samsung Galaxy S II, чиито доставки възлязоха на 10 млн. броя за половин година от старта на продажбите, но все пак продуктът се възприема като успешен. С диагонал на дисплея от 5,3 инча той е доста по-голям от повечето смартфони на пазара, но за много потребители това очевидно е плюс.
Междувременно в рекламните си кампании корейците залагат засилено именно на големината на дисплея и използват слогана "Bigger is Better". Със своя мощен двуядрен процесор и дисплей от 6 млн. цвята Note е сред топ моделите на пазара на смартфони.
Най-голям интерес към устройството има в Китай, Испания и Франция, но най-голям пазарен дял то има именно на вътрешния си пазар – 67% от глобалните доставките са реализирани в Корея.
В САЩ Galaxy Note също се радва на голямо търсене от пускането в продажба преди няколко седмици. През април в Япония ще бъде пусната LTE-версия на Note, при която нов двуядрен процесор на Qualcomm ще работи с тактова честота от 1,5 гигахерца.
За второто тримесечие на 2012 г. Samsung обещава и актуализация на операционната система до Android 4.0 "Ice Cream Sandwich", която ще доведе и до възможността за редица нови приложения за работа със стилус писалката на фоблета.
Samsung може да се похвали с изключително добри резултати в продажбата на своите Android устройства. През миналата година Galaxy S и Galaxy S II отчетоха над 30 млн. продажби в световен мащаб, с което се превърнаха в най-бързо набралите популярност смартфони на компанията. Междувременно от Samsung обявиха и рекорден бюджет за разработването на нови мобилни технологии - 41 млн. долара.