fallback

Twitter засилва рекламата в смартфоните

Обявите в мобилните устройства трябва да се превърнат в най-големия източник на приходи за социалната мрежа

12:14 | 22.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

И в мобилната версия на Twitter ще има реклами. Снимка: Ройтерс

Twitter става сериозен по отношение на печеленето на пари. Онлайн услугата скоро ще започне да излъчва повече реклама в своите приложения за смартфони. Много потребители на Twitter получават достъп до услугата именно чрез мобилни устройства. Така наречените „Promoted Tweets“ - Twitter съобщения, които всъщност са платени реклами, ще бъдат засилени през следващите седмици, обяви компанията в своя блог.

По данни на ExactTarget около 20% от потребителите на Twitter следват поне по един бранд. Паралелно с това компанията предлага купуването на "препоръчани трендове" - т.е. горещи теми, които се появяват на потребителите. Цената на тази услуга е 120 000 долара на ден.

От известно време Twitter експериментира с реклама на мобилните устройства. Така например компанията откроява във функцията за търсене определени туитове и теми срещу заплащане. С последната актуализация рекламните съобщения вече ще бъдат доставяни и в Timeline на приложенията за iPhone и устройства с Android, което е централният елемент на услугата.

В тестовова фаза рекламните туитове можеше да бъдат видени само от потребители, които вече са следвали обясненията на компании или марки. Сега кръгът се разширява: ще бъдат заговаряни и хора „със сходни интереси“, като например бившите абонати на потоците на компанните в Twitter.

Разширяването на рекламните способности на Twitter ще доведе до увеличаване на приходите на компанията, която и в момента се издържа почти изцяло по този начин. Според прогнозите на Emarketer рекламните приходи на компанията за 2012 г. ще скочат до 260 млн. долара – близо двукратно в сравнение с 2011 г. Според доклада до 2014 г. приходите ще се повишат до 540 млн. долара.

При старта на услугата през 2006 г. основателите на Twitter умишлено се отказват да пускат реклами, за да не подплашат потребителите си. Когато по-късно печеленето на пари става приоритет, Twitter разбира колко е трудно да спечели потребителите на мобилни устройства. Точно те обаче ще бъдат главният генератор на приходи. По данни на Twitter повече от половината потребители – 55% от всички над 100 млн. активни абонати, поне веднъж месечно ползват услугата чрез мобилно устройство.

И Facebook наскоро обяви, че ще пуска реклами в приложенията си за таблети и смартфони. Според най-голямата социална мрежа половината от 850-те млн. потребители редовно влизат в платформата от мобилни устройства. До този момент на тях не им е предлагана реклама.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:30 | 08.09.22 г.
fallback