fallback

Google ограничава броя на измамните онлайн реклами

През 2011 г. са били деактивирани 150 хил. потребителски акаунта заради популяризиране на фалшиви продукти

15:16 | 16.03.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският онлайн гигант Google е намалил през миналата година наполовина броя на измамните и опасните реклами на своите сайтове. Според Шридхар Реймсуами, главен инженер в компанията, Google е премахнала през 2011 повече от 130 милиона "лоши", обяви.

„Онлайн рекламата е икономическата артерия на мрежата, така че е жизнено важно потребителите да могат да се доверят на реклами в Google и в интернет", каза Реймсуами. Google се бори, както и други интернет компании, срещу продавачите на фалшиви стоки и разпространението на зловреден и шпионски софтуер. „Ние трябва да останем бдителни, тъй като измамниците винаги ще намерят нови начини за злоупотреба с нашите системи".

Повечето от измамните обяви Google успявал да хване и отстрани още преди да са активирани, казва инженерът. През 2011 г. са били деактивирани 150 000 потребителски акаунта, защото са се опитвали да популяризират фалшиви продукти. 95% от тях са били открити от самия Google. За  да се случи това, страниците, свързани с рекламите, са били сканирани. В допълнение е бил разширен и мониторингът на чувствителните ключови думи и на заявките за фалшиви стоки.

По данни на главния си разработчик Google използва детайлни модели на риска, за да се определи дали дадена реклама нарушава правилата. Тези модели наскоро бяха актуализирани, за да се подобри откриването на подвеждащите обяви.

В миналото измамните реклами са носели на Google много неприятности. През август 2011 г. доставчикът за търсене трябваше да плати глоба от 500 млн. долара на правителството на САЩ, за да уреди спора за незаконни реклами за лекарства. Google се съгласи също така да увеличи усилията си за премахване на измамна онлайн реклама на своите страници.

Концернът е силно зависим от онлайн рекламата. През четвъртото тримесечие на 2011 г. чрез реклама на собствените си сайтове компанията вкара в касата си 7,29 млрд. долара. AdSense и  партньорските сайтове са добавили още 2,88 млрд. долара към общия резултат. Така 96% от нетните приходи на концерна за този период идват от продажбата на реклами.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:28 | 10.09.22 г.
fallback