fallback

Standard & Poor's понижи рейтинга на Nokia с една степен до ВВВ-

Слабата рентабилност на подразделението за производство на смартфони стои в основата на рейтинговото действие

17:26 | 02.03.12 г.

Международната рейтингова агенция Standard & Poor`s обяви, че е понижила дългосрочния корпоративен кредитен рейтинг на финландската телекомуникационна компания Nokia Oyj с една степен до ВВВ- от ВВВ, а краткосрочният ѝ рейтинг – до А-3 от А-2 с негативна перспектива, съобщи РИА Новости.

„Рейтинговото действие отражава слабата рентабилност на подразделението за производство на смартфони и произтичащото от това преразглеждане в посока на понижение на базовите показатели за рентабилност на Nokia като цяло през 2012 г.“, се посочва в съобщението на Standard & Poor's.

При това от агенцията смятат, че стратегическото партньорство на компанията с Microsoft може да ѝ помогне да подобри конкурентната позиция на цитираното подразделение в средносрочна перспектива.

„Негативната перспектива отразява вероятността за понижаване на рейтинга на компанията през следващите 2 години при влошаване на финансовите показатели на подразделението „Устройства и обслужване“, добавят от Standard & Poor's.

Продуктите на Nokia се продават в 160 държави, а служителите ѝ са над 123 000.

Преди няколко седмици стана ясно, че компанията ще съкрати 4000 работни места във Финландия, Унгария и Мексико. Nokia иска да произвежда бъдещите си мобилни телефони само в Азия. В съществуващите заводи в Сало, Финландия, Комаром в Унгария и в Рейноса в Мексико ще продължи да се прави само адаптиране на продуктите към различните пазари. Съкращаването на местата е част от започналата преди месеци програма за намаляване на разходите, при която концернът иска да се раздели с повече от 10 000 служители. Въпреки трудностите финландският производител продължава да е лидер по продажби в световен мащаб. Nokia е продала през четвъртото тримесечие на 2011 г. общо 113,5 млн. мобилни телефони, както е видно от данни, оповестени от International Data Corporation (IDC). Пазарният дял на компанията възлиза на 27%. Корейският концерн Samsung е на второ място с 22,8% пазарен дял и 97,6 млн. мобилни телефона, следван от калифорнийската компания Apple с пазарен дял от 8,7 на сто и 37 млн. продадени устройства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:20 | 11.09.22 г.
fallback