Американската администрация има намерение да предложи законопроект за защита на личните данни на интернет потребителите.
Новият регламент ще разшири пълномощията на властите за контрол над Google и Facebook, предаде AFP.
Предвижда се законопроектът да включва седем основни мерки. Според една от тях потребителите ще имат възможност да контролират дали и какви техни данни попадат в технологичните компании, а те от своя страна ще бъдат задължени предварително да уточняват за какво ще се ползват въпросните данни. Строго ще се дефинира и ограничи обемът на личните данни, които могат да се предоставят в интернет, а компаниите ще бъдат задължени да осигурят безопасното им обработване.
Законопроектът ще стане част от мащабен правителствен план за разширяване на възможностите граждани на САЩ да имат контрол над използването на личните им данни в мрежата.
Освен това хартата за защита на личните данни ще предвижда вграждането на специален бутон в интернет браузъра. Ако потребителят го натисне, големите интернет концерни няма да могат да проследяват повече активността на потребителя.
В последно време в САЩ имаше дебати за неприкосновеността на личния живот около социалната мрежа Facebook и интернет гиганта Google. „Американските потребители вече не могат да чакат за ясни правила, които да гарантират, че тяхната лична информация онлайн е в безопасност", обясни американският президент Барак Обама. Доверието на потребителите е „от съществено значение за продължаващия растеж на цифровата икономика“, казва още Обама.
Според последни данни хартата за защита на личните данни ще бъде приета от Google, Microsoft, Yahoo и AOL. Спазването на правилата й ще бъде съблюдавано от компетентния орган за защита на потребителите – Федерална търговска комисия (FTC).