fallback

М-Тел със спад на приходи и печалба

Компанията не очаква подобрение през 2012 г. и намалява инвестициите с до 15%

15:40 | 23.02.12 г. 7
Автор - снимка
Създател

Първият и най-голям български мобилен оператор М-Тел отчита за 2011 г. спад на приходите с 6,5% от 564,5 млн. евро до 527,7 млн. евро. Понижението се дължи основно на неблагоприятната макроикономическа ситуация, засилената конкуренция, както и на наложените регулаторни мерки, поясни на пресконференция днес главният финансов директор Пламен Петров.

Срив компанията отчита при печалбата преди лихви и данъци (EBIT), която се е свила с 66% от 124,1 млн. евро на 42,3 млн. евро. Сравнимата EBITDA намалява с 12,3% до 261,9 млн. евро през 2011 г. при 298,6 млн. евро година по-рано.

„Реалният ръст на икономиката през 2011 г. бе движен основно от износа, докато потребителското търсене отбелязва незначително нарастване. През последните години сме свидетели на негативна тенденция при потреблението на домакинствата, а разполагаемият доход на член от домакинство е на много ниско ниво – около 167 евро на месец“, коментира Петров.

Предвид факта, че не се очаква намаляване на безработицата, а дори може да се стигне до малък ръст, Мобилтел очаква и 2012 г. да е тежка за бранша като цяло и за компанията в частност. При строгата фискална дисциплина на страната, която по принцип се подкрепя от оператора, Мобилтел не може да очаква увеличение и на държавните разходи за комуникации, включително и при контрагенти за концерна.

„Предвид на по-добрите услуги, които очакваме да предоставим, се надяваме да завършим настоящата година без нов спад в приходи и печалба“, поясни след въпрос на Investor.bg Петров. По думите му компанията не вижда ярка перспектива за подобряване на потреблението.

Заради намалелите приходи и печалба компанията ще намали и инвестициите си в страната с 12 до 15%, заяви главният изпълнителен директор Андреас Майерхофер. Средногодишните вложения на Мобилтел са в размер на около 90-100 млн. евро, а от началото на дейността си компанията е вложила в страната около 2 млрд. евро.

На силно наситения пазар на гласови мобилни услуги с проникване от 151% Мобилтел държи 48,6% и с това е ясно изразен лидер. Globul е втори с 35,9%, а останалите 15,5% се държат от Vivacom, за която компанията – майка на Мтел – Telekom Austria няма да наддава на финалната права.

Увеличението на клиентите с абонамент на „Мобилтел“ възлиза на над 10% на годишна база. Общият брой абонати отбелязва ръст от 4,8% до над 5,5 млн. Компанията отчита увеличение в клиентите на мобилен широколентов интернет от над 52%, а броят на продадените смартфони през 2011 година е с 25% по-висок спрямо 2010 година. 22% от всички продадени от оператора телефони през годината са били именно смартфони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:29 | 12.09.22 г.
fallback