Акциите на Central European Media Enterprises (CEM) записаха рязък спад на борсата в Чехия вчера. Причина за това стана отчетът на компанията за последното тримесечие на миналата година, който показа увеличаване на загубата.
Пазарната капитализация на CEM се срути с цели 7,6 на сто вчера до 153,5 крони за акция на борсата в Прага. Това е най-голямото понижение от 21 ноември насам, пише Bloomberg.
Загубата на медийната група за периода октомври-декември 2011 година е 77,2 млн. долара. Година по-рано отрицателният резултат беше три пъти по-малък – 25,4 млн. долара.
С основна заслуга за загубата е еднократен разход от 68,7 млн. долара.
Оперативната печалба преди обезценки и амортизации се е повишила с 25 на сто на годишна база, а приходите са нараснали с 8 на сто до 276,9 млн. долара.
“Данните за приходите и оперативната печалба са малко по-добри от очакваното, което помага на компанията да изпълни прогнозите си за 2011 година“, коментира Томас Томчани, анализатор в Patria Finance в писмо до клиентите си.
„Компанията е на загуба за четвъртото тримесечие заради отписване на активи, вероятно свързано с операциите в България. Като цяло резултатите на групата са леко негативни“, обяснява специалистът.
За цялата 2011 година компанията има загуба от 173 млн. долара, което е ръст от 53 на сто. Приходите обаче са се увеличили със 17 на сто на годишна база до 864 млн. долара.
Проблем пред СМЕ е по-бавният от очакваното ръст на разходите за реклама на всички пазари, където групата оперира. През миналата година компанията рефинансира конвертируеми книжа за 261 млн. долара, а към края на 2011 година нетните й дългове са в размер на 1,2 млрд. долара. От CME са преразгледали към понижение надолу очакванията си за приходите от отделните поделения. Това „отразява основно ревизирането на очакванията за несигурност в еврозоната и отношението й върху дейността ни в България, както и очакванията за трудности заради нарастване на разходите за външни продукции“
Основен приоритет за компанията през настоящата година е продължаване на процеса по деливъридж, показва презентация на групата. Цел е запазване и засилване на пазарния дял на медийния пазар.
Приходи, реализирани от CME от излъчване на телевизионни програми, на различните пазари на компанията:
Държава | За годината | За четвъртото тримесечие на | ||
---|---|---|---|---|
2011 | 2010 | 2011 | 2010 | |
България | $93,732 | $61,753 | $30,373 | $29,313 |
Хърватия | 61,502 | 51,35 | 19,053 | 16,659 |
Чехия | 285,865 | 265,018 | 90,212 | 91,878 |
Румъния | 159,387 | 157,416 | 46,962 | 48,241 |
Словакия | 101,973 | 90,391 | 34,834 | 31,532 |
Словения | 72,519 | 64,799 | 23,628 | 23,549 |
Общо | $774,978 | $690,727 | $245,062 | $241,172 |
Данните са в хиляди долара |