fallback

Загубата на собствениците на bTV с рязък ръст в края на 2011 година

Central European Media Enterprises увеличава с над 50% отрицателният резултат за миналата година

14:38 | 23.02.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Акциите на Central European Media Enterprises (CEM) записаха рязък спад на борсата в Чехия вчера. Причина за това стана отчетът на компанията за последното тримесечие на миналата година, който показа увеличаване на загубата.

Пазарната капитализация на CEM се срути с цели 7,6 на сто вчера до 153,5 крони за акция на борсата в Прага. Това е най-голямото понижение от 21 ноември насам, пише Bloomberg.

Загубата на медийната група за периода октомври-декември 2011 година е 77,2 млн. долара. Година по-рано отрицателният резултат беше три пъти по-малък – 25,4 млн. долара.

С основна заслуга за загубата е еднократен разход от 68,7 млн. долара.

Оперативната печалба преди обезценки и амортизации се е повишила с 25 на сто на годишна база, а приходите са нараснали с 8 на сто до 276,9 млн. долара.

“Данните за приходите и оперативната печалба са малко по-добри от очакваното, което помага на компанията да изпълни прогнозите си за 2011 година“, коментира Томас Томчани, анализатор в Patria Finance в писмо до клиентите си.

„Компанията е на загуба за четвъртото тримесечие заради отписване на активи, вероятно свързано с операциите в България. Като цяло резултатите на групата са леко негативни“, обяснява специалистът.

За цялата 2011 година компанията има загуба от 173 млн. долара, което е ръст от 53 на сто. Приходите обаче са се увеличили със 17 на сто на годишна база до 864 млн. долара.

Проблем пред СМЕ е по-бавният от очакваното ръст на разходите за реклама на всички пазари, където групата оперира. През миналата година компанията рефинансира конвертируеми книжа за 261 млн. долара, а към края на 2011 година нетните й дългове са в размер на 1,2 млрд. долара. От CME са преразгледали към понижение надолу очакванията си за приходите от отделните поделения. Това „отразява основно ревизирането на очакванията за несигурност в еврозоната и отношението й върху дейността ни в България, както и очакванията за трудности заради нарастване на разходите за външни продукции“

Основен приоритет за компанията през настоящата година е продължаване на процеса по деливъридж, показва презентация на групата. Цел е запазване и засилване на пазарния дял на медийния пазар.

Приходи, реализирани от CME от излъчване на телевизионни програми, на различните пазари на компанията:

Държава За годината За четвъртото тримесечие на
2011 2010 2011 2010
България $93,732 $61,753 $30,373 $29,313
Хърватия 61,502 51,35 19,053 16,659
Чехия 285,865 265,018 90,212 91,878
Румъния 159,387 157,416 46,962 48,241
Словакия 101,973 90,391 34,834 31,532
Словения 72,519 64,799 23,628 23,549
Общо $774,978 $690,727 $245,062 $241,172
Данните са в хиляди долара

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:33 | 19.08.22 г.
fallback