Силно растящият пазар на онлайн търговията в Китай става още по-населен. Американската верига супермаркети Wal-Mart има намерение да извлече по-голяма печалба от процъфтяващия интернет бизнес в азиатската страна и затова увеличава дела си в китайската компания за електронна търговия Yihaodian, пише Wall Street Journal. Така американците получават достъп до много търговски компании, които предлагат в мрежата широко портфолио от продукти – от хранителни стоки до електроуреди.
Wal-Mart ще увеличи дела си от сегашните 18% до 51%. Преди обаче Wal-Mart да получи почти пълната власт в Yihaodian, е нужно и китайското правителство да „благослови“ сделката. И двете компании не дават данни за цената на придобиването.
В бързо развиващата се азиатска икономика онлайн бизнесът в момента се радва на изключителна популярност сред потребителите. Те оценяват най-вече възможността за сравнение в мрежата. По данни на базираната в Пекин изследователска компания Analysys International, интернет търговията ще се увеличи петкратно през следващите две години. При това китайците купуват почти всичко в мрежата - дрехи, мебели и мобилни телефони.
Но и конкуренцията в китайската електронна търговия е доста голяма. Преди всичко платформи като Taobao на концерна Alibaba Group или китайският онлайн магазин 360buy.com изграждат присъствието си в мрежата много бързо. За разлика от китайската онлайн търговия обаче класическият бизнес на Wal-Mart Stores с магазини в Китай отчита слаб ръст. През третото тримесечие концернът увеличава приходите си с едва 6%, а броят на посетителите в магазините спада със 7%.