fallback

Baidu отчита стремителен ръст на приходи и печалба

Китайският конкурент на Google планира да разшири своята дейност, навлизайки в Южна Америка

09:45 | 17.02.12 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският конкурент на Google Baidu отчита стремителен ръст на приходи и печалба за четвъртото тримесечие, предаде Ройтерс. Печалбата нараства със 77% на годишна база до 326,3 млн. долара, съобщи компанията.

Приходите отчитат ръст от над 80% до 710,9 млн. долара. И двете оповестени цифри са значително над очакванията на анализаторите и след оповестяването им акциите на компанията, котирана на Nasdaq, скочиха с 2% в следборсовата търговия. 

През миналото лято, в опит да засили влиянието и присъствието на своята онлайн търсачка Bing, Microsoft се ориентира към най-големия пазар – китайския, и се договори с водещата уеб компания в Китай Baidu всички заявки за търсене на английски език в китайската търсачка да се пренасочват към Bing. По този начин китайската компания подобри англоезичната си услуга, докато търсачката на Microsoft получи достъп до повече от 450 млн. потребители на Baidu.

След излизането на щатския интернет концерн Google от Китай Baidu доминира местния пазар на търсене напълно с пазарен дял от 76%. Сътрудничеството с Microsoft ще е допълнителна трудност за Google при завръщането му на китайския пазар. В момента Baidu се ползва от над 55% от потребителите на интернет търсене в Китай.

И в момента Китай е най-големият интернет пазар на света. С интернет разпространение от едва 30% обаче според мнението на специалисти страната има все още огромен неразкрит потенциал пред интернет компаниите.

Междувременно вчера China Daily съобщи, че Baidu планира да разшири своята дейност, навлизайки в Южна Америка. Според изданието китайската компания има намерение да отвори свой офис в Сао Пауло, Бразилия. През първите шест месеца Baidu ще наеме около 20 служители и ще започне развитие на нови услуги, но не е изключено броят на заетите да се увеличи значително, допълва China Daily, позовавайки се на информация, тиражирана в местната преса.

От компанията отказват да коментират темата, но и не отричат информацията за планирано разширяване на дейността си в други държави. 

„Бразилският пазар няма да се съпротивлява срещу навлизането на външни конкуренти, тъй като повечето от услугите за интернет търсене в страната са доставяни от чуждестранни компании", коментира пред China Daily Хонг Бо, IT анализатор, специализиран в сектора на интернет търсачките. Според него обаче Baidu не разполага с очевидно предимство в конкуренцията с международните конкуренти. Бо се позовава и на представянето на китайската търсачка в Япония, където тя е достъпна още от 2007 г., но до този момент остава доста малък играч, изоставайки значително зад Google и Yahoo. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:10 | 10.09.22 г.
fallback