Американският технологичен концерн Apple е преминал психологическата бариера от 1 млн. продадени iPad-а в Южна Корея, където таблетът му поддържа значителна преднина пред усилията на основния конкурент Samsung в собствената му родина.
Статистиката, която се съобщава от Korea Herald , прави Apple топ продавач на таблети в страната, като продажбите на оригиналния iPad и iPad 2 се очаква да съставляват 70-80% от общия пазар. Може би Samsung трябва да поработи върху рекламата си в страната, пише специализираният блог Тhe Next Web.
Таблетите са развиващ се сектор в технологичното пространство на Корея, където смартфоните все още не са се наложили напълно сред масовите потребители. Въпреки това Apple обяви, че е продала окуражаващото количество от 700 000 iPad устройства през миналата година, откакто пусна на пазара iPad през април и инерцията се е увеличила през новата година, тъй като продажбите са надминали седемцифрения резултат.
Местни източници, цитирани от Korea Herald, предполагат, че в действителност може да има повече активни iPad в Корея. Официалните статистики отчитат само устройства, продавани в страната, но действителният им брой може да бъде "много по-висок", заради потребители, които са си закупили устройства от канали в чужбина, преди в страната да стартира официалната продажба.
Допълнителната информация показва, че версиите на iPad само с WiFi са най-популярни, като правят две трети от всички продажби, което предполага, че поне засега повечето корейци избягват да подписват договори с оператори за устройството.
Пропастта в продажбите ще препъне Samsung, която винаги с гордост показва колко добре се представя в родината си. Всъщност компанията е толкова чувствителна към корейския пазар, че дори планираше ясни методи за борба с пускането на iPhone 4S там. Първоначално концернът искаше да атакува в местен съд пускането на таблета на американците заради нарушени лицензи, но след това очевидно реши да избегне отрицателната публичност от опитите си да лиши корейците от възможността да притежават новото устройство на Apple
Таблетите са ключова част от международните правни спорове между Apple и Samsung, като най-новото бойно поле е Германия. Преди две седмици германски съд отхвърли опитите на Apple да настоява за забрана на продажбите на модифицирания таблет 10.1N Galaxy Tab, който Samsung пусна, за да избегне забраните за продажба във федералната република.
Последните развития следват неуспешен опит на Samsung за отхвърлянето на забраната на оригиналния Galaxy Tab, който корейците искат да продават отново в Германия. Apple първа продължи съдебната битка през тази година, след като подаде нови съдебни дела срещу 10 смартфона и 5 таблета в Германия през януари.
Съдът в Дюселдорф наложи на 9-и август забрана за Galaxy Tab 10.1 в рамките на Европейския съюз, с изключение на Холандия по искане на Apple. През септември той потвърди решението си за забрана на продажбата, но я ограничи на територията на Германия. Apple обвинява Samsung в нарушение на патентни права и нелоялна конкуренция.
Очаква се и двете компании да представят нови таблетки през тази година, с което ще увеличат още повече конкуренцията в този бранш. Носят се слухове, че Samsung ще представи 11,6-инчово устройство, което ще стане най-големият в света таблет, докато Apple вероятно ще представи iPad 3 през следващия месец.
Samsung е единственият производител на Android таблети, който успява да направи пробив в продажбите на Apple iPad, въпреки че се очаква Amazon да направи същото с нейния Kindle Fire.