Вторият по големина производител на компютри в света – Lenovo, обяви ръст на печалбата си от над 50% за последното тримесечие. Заедно с положителния резултат обаче бе отправено и предупреждение за това, че недостигът на твърди дискове може да се отрази негативно на разходите на компанията.
Печалбата на Lenovo за последното тримесечие на 2011 година е 153 млн. долара, или 1,46 цента на акция. Това е ръст от 54 на сто на годишна база, пише АР.
Продажбите на компанията са се увеличили с 44 на сто на годишна база до рекордните 8,4 млрд. долара. В същото време пазарният дял при продажбите на компютри е достигнал исторически връх от 14 на сто.
В Китай Lenovo отчита 30% ръст на продажбите, като те възлизат на 40% от общите продажби на компанията. В Африка, Латинска Америка и останалите развиващи се страни увеличението на продажбите е 13 на сто.
Най-силен ръст компанията е записала на развитите пазари в Западна Европа и Северна Америка, където увеличението е 81 на сто. Частично този успех се дължи на смесената компания с NEC в Япония и придобиването на германската компания Medion.