Бюджетният таблет Kindle Fire на Amazon само за три месеца се превърна в пазарен лидер при таблетите с Android. Това показват актуалните данни от анализ на пазарния наблюдател Flurry Analytics.
Според тях таблетът на Amazon държи 35,7%, докато устройствата на Samsung са плътно зад него с 35,6%. През ноември Kindle Fire имаше едва 3% пазарен дял, докато Galaxy Tab държеше 63%. Останалите 28% от пазара се поделят от Asus Transformer (7%), Acer Iconia Tab (7%), Motorola Xoom (4%), Toshiba Thrive (3%) и други (7%), които Flurry не изброява по единично.
Flurry Analytics обуславя успеха на Kindle Fire на неговия силен старт.
„Накратко казано: представянето на Amazon на Kindle Fire беше по-скоро подобно на пускането на продукт на Applе, отколкото се вписваше в екосистемата на Android", пишат пазарните анализатори. За да се увери, че ще спечели от дигиталните си продажби, онлайн търговецът предложи своя преработена версия на Android. Освен това Amazon се концентрира повече върху съдържанието и отклонява фокуса от операционната система.
За своя анализ Flurry оценява около 20% от сесиите при приложения при около 90% от всички устройства с Android. Една сесия е ограничена от стартирането и приключването на дадено приложение.
По данни на Strategy Analytics таблетите с Android през четвъртото тримесечие на 2011 г. са намалили значително преднината на iPad на Apple. От устройството на компанията от Купертино са били продадени 15,4 млн. броя, което е спад до 57,6% пазарен дял. Година по-рано пазарният дял е бил 68,2%. 10,5 млн. устройства с Android дават 39,1% от пазара. Това е с 10,1 пункта повече от преди година. От октомври до декември са били продадени 26,8 млн. таблета.
Докладът на анализаторите обаче има малък недостатък. Докато при данните за Apple става дума за таблети, които са достигнали крайния потребител, то данните за Android се отнасят до доставени устройства. Колко от тях са по рафтовете на магазините, остава неясно.