За първи път през тази година американските рекламодатели ще похарчат повече пари за онлайн реклама, отколкото за рекламиране в печатните медии. Това показва последното проучване на анализаторската компания eMarketer, цитирано от Mashable.
Ако тази прогноза се окаже точна, то интернет в своята функция като рекламна медия скоро ще бъде надминат само от телевизията.
Прогнозата се базира на допускането, че онлайн рекламата през тази година ще нарасне със значителните 23,3%, а за 2011 г. се очакваше ръст от 23%. Според eMarketer обаче в близко бъдеще това ще е последният път, в който ще се отчитат толкова сериозни ръстове.
След 2013 г. онлайн рекламата ще расте с все по-ниски стъпки и вероятно през 2015 г. ще нараства с едноцифрен темп. За тогава се очаква ръстът да е в размер на 8,9%. А за 2016 г. се очаква по-умерен ръст от 7,8%, което обаче ще стигне, за да се достигне обем на приходите от 62 млрд. долара. В момента браншът расте с по-малко от 25% и към края на годината за онлайн реклама ще бъдат дадени 39,5 млрд. долара.
За рекламата в списания и вестници през 2012 г. пък ще се похарчат 33,8 млрд. долара, а изследователите очакват лек спад при принта. Според агенцията през 2011 г. за печатна реклама са похарчени 36 млрд. долара.
Спадът в приходите при печатните издания ще продължи и през следващите години и от eMarketer очакват бавен край на печатните медии. Съвсем различна е тенденцията при телевизията, където eMarketer очаква през следващите години продължаване на значителния ръст.
До 2016 г. разходите за телевизионна реклама ще нараснат от 60,7 млрд. долара (2011 г.) до 72 млрд. долара, като преднината пред онлайн рекламата ще бъде намалена на само 10 млрд. долара. Тогава обаче заради отслабения ръст на онлайн рекламата и значителното все още нарастване на телевизионната реклама може да се стигне до ново преследване.