Платформата за видео споделяне YouTube обяви, че в момента регистрира по около 4 млрд. посещения на клиповете в сайта си всеки ден. През май 2011 г. трафикът премина границата от 3 млрд. посещения дневно, а през 2006 г. дневните повиквания на клипове бяха едва около 100 млн.
Статистиката бе назована пред агенция Ройтерс, която от миналата седмица е собственик и оператор на собствен канал в YouTube. Освен това става ясно, че всяка минута се качват 60 часа видео материал (през май 2011 г. количеството беше едва 48 часа). За осигуряването на приходи всяка седмица се грижат 3 милиарда видеа – тоест, едва една десета от цялото съдържание, но значително количеството само по себе си.
През 2006 г. Google придоби видео сайта за 1,65 милиарда долара. Тогава цената се разглеждаше като твърде надценена, особено след като YouTube се счита за място, в което се складират пиратски материали. В началото Google трябваше да се отбранява в множество съдебни дела за авторски права, особено срещу Viacom.
Оттогава Google очевидно намери правилната стратегия. Голяма част от успеха се пада на потребителски генерираното видео, но все по-често може да се видят и професионално изработени клипове. През април 2011 г. Google обяви, че ще вложи 100 млн. долара в собствени сериали и филми. Сред участниците в проекта са актьорът Райън Уилсън и комикс писателят Стан Лий.
През миналия месец YouTube бе обновен, каналите и категориите са подчертани, за да насочат бързо потребителя до интересен за него видео материал. В допълнение по-силно интегрирана беше и социалната мрежа Google+. Така YouTube не само отчита продажби, но и помага при маркетинга на други услуги на Google.