Над 1,04 млн. е броят на потребителите, които използват смартфон в България в края на 2011 г., сочат данни от изследване на агенцията за анализи Mobile Review. Това отговаря на повече от 12% от всички потребители на мобилни услуги в страната. В началото на 2011 г. броят им е бил към 700 хил., което прави нарастване от близо 42% на годишна база.
Android, с ръст от 3,5 до 4,5 пъти при мобилните оператори, е най-агресивно нарастващата операционна система с дял над 15% от смартфоните. iOS също расте забележително - средно 2,5 пъти повече са телефоните на Apple в края на 2011 г. спрямо 2010 г. и доближават 9%. Blackberry расте, но с доста по-ниски темпове и гони 5%. Другият напредващ участник е появилата се през 2010 г. софтуерна платформа на Samsung - Bada, която заема около 1% дял.
Все още близо 2/3 от смартфоните са с операционна система Symbian, но за последната година относителният им дял от всички смартфони е спаднал с около 14%. Другата операционна система, която не успява да се възползва от общия ръст, е Windows Phone/Mobile, с дял над 4%. Linux, Maemo, Palm/WebOS имат към 0,5% от всички смартфони.
Анализът на Mobile Review се базира на данни от мобилните оператори в България. Според него броят на ежедневно използваните в страната персонални (лични и служебни) мобилни телефони и други GSM/3G устройства в края на 2011 г. е около 8,5 милиона. Към 25-30% от SIM-овете са във "втори", "трети" и т.н. устройства - втори и трети телефони, USB модеми, таблети и други. Около 10% от населението нямат мобилни телефони.
Междувременно от М-Тел съобщиха, че броят на продадените таблети в магазините на М-Тел се е увеличил с 270% за една година. Това показват данните за изминалата 2011 г. сравнени с 2010 г.
Под номер две и три в класацията за най-продаваните телеком продукти в оператора се нареждат съответно устройствата за мобилен интернет и смартфоните. Най-предпочитаните от клиентите модели устройства са тези с операционни системи Android, Symbian и iOS, съобщават от оператора.
Ръстът в потреблението на мобилен интернет в мрежата на М-Тел за една година е 139%, а броят на клиентите, възползвали се от услугата се е увеличил със 136%.
Дни преди Коледа компанията „отвори” вратите на още един свой магазин, този път в онлайн пространството. Така операторът даде началото на мащабен проект, с който цели да разшири портфолиото си от различни начини за обслужване на клиенти, както и да отговори на тенденциите за все по-голям интерес към мобилните продукти и услуги.