fallback

Facebook най-накрая стана лидер и в Бразилия

Социалната мрежа е имала 36 млн. посетители в страната през декември, а местният конкурент Orkut – с 2 млн. по-малко

11:32 | 18.01.12 г.
Автор - снимка
Създател

Най-голямата в света социална мрежа Facebook отчита огромен напредък в Бразилия през последните месеци, но фактът, че вече изпревари и местния си конкурент Orkut вече е огромна стъпка към световно господство.

„Бързият ръст на Facebook на бразилския пазар със сигурност е една от най-интересните истории, които се развиха по време на 2011 г.“, казва управляващият директор на ComScore за Бразилия Алекс Банкс. 

„Бразилия винаги е била особено голям социален пазар, и в момента притежава петото по присъствие в социалните мрежи население в света. Но въпреки културния афинитет към социалните медии нагласата към Facebook традиционно е ниска. Всичко това се промени през последната година, през която сайтът утрои броя на своите членове“.

Въпреки това може да е твърде рано да се отпише напълно ролята на социалната мрежа на Google. Макар и да не расте толкова бързо, колкото Facebook, броят на уникални посетители отчита ръст от 5% на годишна база.

В интерес на истината, социалните мрежи са толкова популярни в Латинска Америка, че може да има място за няколко големи играчи, пише блогът thenextweb.com. Twitter има 12,5 млн. бразилски посетители през декември миналата година, а дори най-новата социална мрежа на Google - Google+, привлече 4,3 млн. бразилци.

Въпреки че класифицирането на базираната в Ню Йорк Vostu като социална мрежа е спорно, ръстът от 338% също е много впечатляващ и потвърждава потенциала на социални игри в страна като Бразилия.

И все пак 192% годишен ръст на посетителите на Facebook е страхотна новина за компанията на Зукърбърг. Докато в Северна Америка пазарът е почти наситен, нововъзникващите пазари като Бразилия и Индия може да помогнат на Facebook да постигне целта си от 1 млрд. потребители до август.

И не става дума само за уникални посетители - потребителите на Facebook в Бразилия са все по-ангажирани и през декември 2011 г. са прекарали средно 285 минути в социалната мрежа (ръст от 667% на годишна база).

И все пак трябва да се отбележи, че данните на ComScore не включват мобилен достъп и връзки от кибер кафета. Това означава, че делът на Orkut вероятно е подценен, защото мрежата е останала по-популярна сред долната средна класа, която е по-вероятно да има достъп до нея от хилядите бразилски интернет кафета и евентуално през 3G. СomScore споделя и интересни демографски данни за бразилските потребители. Както навсякъде по света Facebook има повече женски, отколкото мъжки потребители (50,9% срещу 49,1%). Жените прекарват повече време в мрежата – 5,3 часа на ден спрямо 4,1 часа за мъжете. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:14 | 03.09.22 г.
fallback