Главният изпълнителен директор на Zynga Inc. Марк Пинкъс приключи 2011 г. като лице на дългоочаквано първично публично предлагане. Сега той се опитва да докаже, че истерията бе оправдана, пише в свой материал Wall Street Journal.
В началото на миналата година базираната в Сан Франциско компания, която прави социални игри като Farmville, която се играе във Facebook, бе на път да направи едно от най-горещите първични публични предлагания на 2011 година. Но когато Zynga най-накрая стана публична през миналия месец, цената на акциите падна с 5% още в първия ден на търговията, и оттогава се търгува под началната цена от 10 долара за акция.
45-годишният Пинкъс беше подложен на критика заради предполагаемия натиск, който е оказвал на някои свои ранни служителите да предоговарят своите пакети на възнаграждение в акции. Някои видяха в това негов опит за подкопаване на традицията на младите предприемачи от Силициевата долина за наемане в стартиращите фирми с ниски заплати, но с надежда за евентуален голям пакет от собствения капитал, ако и когато компанията стане публична.
Сега Zynga е изправена пред въпроса дали ще може да запази производството на хитови игри, дори и да работи върху намаляване на зависимостта си от Facebook.
След мълчанието си около IPO-то на Zynga сега Пинкъс даде интервю за Wall Street Journal, в което обсъжда културата на Zynga, цената на акциите и потенциала за бъдещ растеж на приходите и онлайн хазарта.
Пинкъс заявява, че целта на компанията е да постигне милиардна стойност. Според него това е можело да стане само на борсата, където да бъдат привлечени нови инвеститори. Основателят на Zynga твърди, че в това отношение компанията е постигнала успех.
На въпрос на WSJ за спадащите цени на акциите Пинкъс отговаря, че борсовият дебют на компанията му е по-успешен от последните IPO-та в сектора и компанията е в добра позиция за бъдещ растеж.
Изпълнителният директор твърди, че компанията не е съобразявала борсовия си дебют с тенденциите на борсата, а само с това, че самата фирма е била готова да стане публична.
„Не сме експерти по борсова търговия и нямаме намерение да бъдем“, каза той. „Тази история ще се играе през следващите няколко години, а не през следващите няколко борсови дни“.
Следващото голямо предизвикателство пред Пинкъс е да поддържа вниманието на приблизително 2800 служители на Zynga фокусирано върху изработването на онлайн игри, които бяха горивото за растежа.
„Мисля, че ще запазим чувствата на хората към нашия старт-ъп“, добавя Пинкъс, сериен предприемач, който основава Zynga през 2007.
На критиките за отношението към служителите Пинкъс отговаря, че компанията има ясно изразена култура на осъвременяване на заплащането. „Повече от 60% от работната ни сила всяка година за последните три години получава увеличение на заплащането. Повече от 15% от служителите ни имат увеличение на всяко тримесечие за последните 12 тримесечия. Мисля, че те могат да се чувстват страхотно с добра възможност за кариера и мобилност“.