Броят на интернет потребителите в Китай се е повишил с 12% през миналата година до 513 млн. души (през 2010 г. са били 457 млн.) Около 365 млн. от тях влизат онлайн през мобилните си телефони - ръст от 17,5%, съобщава China Internet Network Informationen Center (CNNIC).
По този начин Китай се нарежда на първо място по общ брой потребители със значително предимство пред САЩ, които имат около 250 млн. интернет потребители. Но в Америка всеки четири от пет жители са онлайн, а в Китай – едва 40%.
Китайските потребители на интернет са все още отрязани от големи части на глобалната мрежа. По преценка на правителството при политически чувствителни въпроси - като например конфликта за Тибет или кървавите репресии над протестите на площад Тянанмън през 1989 г. - се задействат механизмите за цензура на достъпа. С често наричаната Great Firewall се блокират определени сайтове, сред които и на редица международни организации за човешки права. Също така блокирани са социалната мрежа Facebook, платформата за кратки съобщения Twitter и видео платформата YouTube.
Вместо тях в страната има собствени комуникационни мрежи, наречени „Weibo", в които политическите дискусии обаче се цензурират, а неудобно съдържание се трие. Според по-ранни данни тези микро-блогове вероятно имат около 300 млн. потребители.
Според проучване на Boston Consulting Group през следващите четири години Китай ще стане най-ценният пазар за електронна търговия, тъй като все повече китайци ще имат достъп до мрежата, докато стационарната търговия няма да е в състояние да покрива добре територията на страната.