fallback

Twitter разкритикува персонализираното търсене на Google

Микроблогинг услугата се опасява, че ще остане на заден план при резултатите от търсенията

18:11 | 11.01.12 г.
Автор - снимка
Създател

Системата за микроблогинг Twitter реагира с остра критика срещу засиленото персонализирано търсене от страна на Google. Началото положи Александър Макгилишри, главен юрист на услугата, който написа в свой туит: „Лош ден за интернет“. Той даде линк към критичен постинг на Джон Батъл и предсказа много спорни моменти.

В последствие Twitter реагира с официално обяснение. От години потребителите се доверявали на Google, за да намират най-важните резултати от търсенето. „Често те искат да научат повече за случващото се по света и за най-актуалните новини. Twitter се наложи като съществен източник за информации в реално време благодарение на своите над 100 млн. потребители, които всеки ден пращат 250 млн. туита практически по всички теми. Често сме свитедели на това, че новините се появяват първо в Twitter. Затова и акаунтите и туитовете често са сред най-важните резултати в търсенето.

Последната услуга на Google "Search plus Your World" позволява на потребителите, ако са влезли в акаунта си, да избират сами между „общи“ и „персонализирани“ резултати. Персонализираното търсене впрочем улеснява намирането на данни в Picasa или Google+. Двете услуги се интегрират лесно в търсачката.

Twitter очевидно се опасява, че информациите от туитовете ще попаднат на заден план. „Загрижени сме, че заради промените ще стане по-трудно за всички, да намират полезната информация. Вярваме, че това ще бъде минус за всички, за медиите, за новинарските агенции и за потребителите на Twitter."

„Изненадани сме от коментарите на Twitter за Search plus Your World", заяви от своя страна Google чрез Google+ и обърна внимание на това, че през лятото Twitter не поднови договора си за търсене с Google. В следствие на това Google преустанови показването на резултати от Twitter в реално време. През септември пък бе продължено споразумение между Microsoft и Twitter, в чиито рамки резултатите от Twitter се появяват в търсачката Bing.

В разговор по време на изложението CES в Лас Вегас председателят на Google Ерик Шмид заяви, че компанията му не фаворизира Google+, а би искала и занапред да си сътрудничи с Twitter и Facebook по отношение на интеграцията на персонализираните резултати.

Говорител на Google заяви пред ZDNet: „Искаме да помогнем за това, вие и приятелите ви да достигат до най-важната информация за тях, независимо от това, на коя страница е била публикувана тя. Някои сайтове обаче, като Twitter и Facebook не предоставят на Google нужния достъп, така че да покажем всичката тази информация. Навлизането в новата ера на социалното и частното търсене на данни изисква по-тясно сътрудничество. Надяваме се, че другите сайтове ще участват в усилията ни, за да предоставим най-добрата услуга на потребителите си“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:49 | 10.09.22 г.
fallback