Американската компания PhoneDog съди бивш свой служител заради това, че е събирал последователи в Twitter, докато е работил за американския мобилен уебсайт и след това ги е "откраднал".
Освен списъка с последователи компанията настоява и за дебело обезщетение. Фирмата сега търси обезщетение от 2,50 долара за всеки последовател на профила на Кравиц, което общо се равнява на 370 000 долара.
Подсъдимият Ной Кравиц е туитвал за компанията Phonedog като @Phonedog_Noah, но по-късно променя потребителското си име, когато напуска компанията, заедно с това от нея си отиват и 17 000 последователи в Twitter.
В обяснение пред New York Times компанията обяснява, че е инвестирала значителни средства, за да увеличи броя на последователите си и присъствието си в социалните мрежи.
Според Крайвиц обаче Phonedog му е позволила да си направи личен профил в Twitter, от който да пуска постове и за компанията от време на време. 17-те хиляди последователи са събрани по време на четиригодишната работа на Кравиц като блогър. Въпреки това компанията твърди, че последователите са клиентски списък, както и че за тяхното събиране на са инвестирани значителни ресурси.
„Сега вече компаниите ще развиват внимателно присъствието си в Twitter", твърди Барбара Куксън, адвокат по интелектуална собственост във Великобритания.
„За обикновения бизнес е доста трудно да спечели последователи, без силна личност. Трябва да има много силна марка, която да работи за това", казва още тя.
Сега вече може да се очаква, че този съдебен спор ще роди прецедент, що се отнася до собствеността и стойността на активите в социалните медии. „Наистина чакахме такъв случай“, твърди друг адвокат. „Много от клиентите ни са обезпокоени за това, чие притежание са фирмените акаунти в социалните мрежи“.