Netflix има да доказва много на инвеститорите през следващата година. Особено що се отнася до успешното присъствие на компанията на пазарите във Великобритания и Ирландия, пише The Street.
Компанията, която изгуби около 70% от стойността си за последните три месеца, е уверена в бъдещето на стрийминг услугата си извън границите на САЩ. Толкова уверена, че дори е готова да работи на загуба през 2012 година, за да го докаже.
С оглед факта, че през 2011 година Netflix си затвори очите за недоволството на потребителите и инвеститорите, провалът при излизането извън САЩ би могъл окончателно да разруши шансовете на компанията за бъдещ ръст и да разклати стола на мениджмънта.
Намеренията на Netflix са да пусне стрийминг услуга, подобна на тази, за която потребителите в САЩ плащат 7,99 долара на месец, във Великобритания и Ирландия. Това трябва да стане в началото на 2012 година, като в момента се подписват договори за излъчване на съдържание.
Вече са постигнати споразумения с Miramax, Lions Gate, BBC и MGM за излъчване на телевизионни предавания и филми.
Навлизането във Великобритания и Ирландия ще бъде третата крачка на Netflix извън САЩ. Миналата година компанията предложи услугите си в Канада, а от септември тази година навлезе в Латинска Америка и Карибския басейн.
Влизането на Острова ще бъде много по-различно в сравнение с експанзията в другите територии. Причината – Канада и Латинска Америка бяха „неразчертани земи“. Сега Netflix ще трябва да се изправи срещу конкурент като Amazon, чиято компания LoveFilm вече е поставила основите на стрийминг пазара във Великобритания.
Миналата сряда LoveFilm обяви, че е сключена ексклузивна сделка със Sony за филми, като "Агент Солт" (Salt) и "Социалната мрежа" (The Social Network). Многогодишният договор дава права за стрийминг, които лишават Netflix от възможност за предлагане на същото съдържание.
От LoveFilm са договорили ексклузивни права и с други оператори, сред които са Time Warner и Walt Disney. Това ограничава драстично съдържанието, което Netflix ще може да предлага – поне за известно време. Освен това LoveFilm се занимава с физическа продажба на DVD-та, което й дава известно преимущество в съзнанието на потребителите.
Конкуренцията, пред която се изправя Netflix, изнервя инвеститорите.
„Ние сме особено скептични към перспективите на Netflix за успех във Великобритания, където Amazon има добре позиционирана дъщерна фирма за разпространение на видео съдържание, която бе придобита за сумата от 300 млн. долара преди година“, коментира Майкъл Пехтър, анализатор в Wedbush.
“Смятаме, че Великобритания ще бъде бойното поле, на което Amazon ще може да изпита хибридната услуга, която купи. По наше мнение LoveFilm е добре позиционирана да изяде обяда, който Netflix очаква да получи на Острова“, допълва той.