fallback

Таблетите – възход и падение на 2011-а

Apple продължава да командва на пазара, който самата тя създаде, но лидерството не е безспорно

08:45 | 27.12.11 г. 2
Автор - снимка
Създател

Ако се вярва на анализаторите от Informa, то Apple ще бъде лидер на пазара на таблети, който самата тя създаде, поне до 2015 г.

А и самите отчети на производителите на конкурентни продукти с операционната система Android и други платформи доказват това твърдение.

Концернът на покойния Стив Джобс Apple създаде пазара на таблети преди две години. Тя беше първата компания, която осъзна потенциала пред този тип устройства. Това даде на компанията от Купертино предимството да е първата, която нанася удар, но и конкурентите не бързаха да се намесят много активно на пазара. И докато по изложения постоянно се показваха "убийците" на iPad, то те идваха или твърде късно, или пък бяха твърде нефункционални, или твърде скъпи. Или комбинация от тези 3 фактора. Според Gartner потенциалът на целия пазар на таблети е не повече от 300 млн. Според IDC през календарната 2011 г. ще бъдат продадени до 63,3 млн. броя, докато в една предишна своя прогноза компанията очакваше продажбите да са до 62,5 млн. броя. „Голямото портфолио на Apple от специфични приложения, идващите версии на iPad и увеличаващата се физическа наличност със собствени магазини във възникващи пазари като Азия и Тихоокеанския регион, ще помогнат на компанията да задържи глобалната си лидерска позиция“, казва анализаторът Дженифър Сонг. Вижте в галерията кои са възходите и паденията на този пазар през 2011 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:21 | 13.09.22 г.
fallback