Надзорният съвет на Yahoo обмисля възможността да продаде бизнеса на интернет концерна в Азия. Както пише New York Times, позовавайки се на запознати със случващото се източници, общата стойност на възможната транзакция е 17 млрд. долара (13 млрд. евро).
Според публикацията бордът на директорите днес трябва да реши дали да не продаде участието си в китайската компания за онлайн търговия Alibaba Group и в Yahoo Japan. Ако се стигне до продажбата им, офертите за цялостно придобиване на Yahoo от Silver Lake Partners и TPG Capital може да бъдат отхвърлени.
Alibaba и Softbank, която държи мажоритарен дял в Yahoo Japan, ще основат нови самостоятелни дружества, които ще управляват паричния поток, пише още New York Times. След това Yahoo ще продаде своите участия в Азия, с изключение на 15%-ен дял в Alibaba. В момента Yahoo държи 40% от китайската компания.
Интернет концернът не е пожелал да коментира статията. Но още през октомври основателят на компанията Джери Янг спомена за подобен план. Той предвиждаше продажба на международния бизнес, за да се намалят задълженията и Yahoo да бъде съживен на американския пазар.
От уволнението на главния изпълнителен директор Карол Барц през септември бъдещето на Yahoo остава неясно. Според слуховете сред потенциалните инвеститори за покупката на концерна са и Google и Microsoft. Последната подписа преди по-малко от месец споразумение за поверителност с Yahoo. То включва и възможността за по-дълбок поглед върху финансите на интернет концерна.
Възможна причина за намеренията на Microsoft да купи Yahoo е споразумението за онлайн търсене между двете компании. Microsoft има едно основно предимство пред останалите потенциални купувачи – подписан 10-годишен договор, който позволява на нейната интернет търсачка Bing да захранва търсенията в Yahoo, както и да позиционира рекламите си в онлайн портала.