Щатският окръжен съдия Луси Кои се е произнесла относно делото за „спонсорираните връзки“ на Facebook. Кои не уважи искането на компанията съдебният процес да бъде прекратен, предаде Bloomberg.
Искът твърди, че тази практика нарушава Устава за публичност на щата Калифорния, който забранява използването на снимка или име на реално лице в рекламно съдържание без неговото изрично съгласие.
Ищците смятат, че т. нар. Sponsored Stories са измамни и действително нарушават правните норми на Калифорния. Те са „развили кохерентна теория“ за това, какви финансови загуби са понесли заради нерегламентирано ползване на техните имена, снимки и новини, обясни съдията, предаде Bloomberg.
Facebook оспорва съдебното дело, позовавайки се на законовата дефиниция в Калифорнция за „новина“, тъй като една от основните функции на Facebook е разпространяването на новини. Според компанията спонсорираните истории трябва да се считат за „новини“, тъй като в контекста на социалната мрежа потребителската база се състои от публични фигури, които са дали съгласието си да участват в нея.
Facebook Sponsored Stories започнаха да се появяват в началото на 2011 г., като социалната мрежа създава рекламите, използвайки знаците „харесва ми“ на над 800-те млн. потребители. Често в тях се включват снимка и име на приятелите на даден профил, за да се подчертае, че той харесва определен рекламодател.
В момента, в който всеки потребител натисне бутона „харесва ми“ на страницата на определена компания, продукт или услуга, Facebook вече има право да ползва това действие, за да препоръча реклама на приятелите и познатите му.
Вчерашното съдебно решение не означава само по себе си, че Facebook ще има съдебни проблеми. Ищците ще трябва да изложат своите конкретни аргументи, с които да докажат, че заради спонсорираните истории са претърпели действителни щети.