Още един голям играч на пазара на компютри след Samsung загуби интерес към нетбуците. На сайта си американският производител Dell все още предлага някои варианти на своя модел Latitude за корпоративни клиенти, но Серията Dell Inspiron Mini за физически лица вече е заличена от списъка с предложения. Тези нетбуци разполагаха с процесор Atom и десетинчови дисплеи.
„Прекратихме преди време продажбите на Dell Mini", потвърждава говорителят Матю Хъчисън в мейл до технологичния портал Cnet.
Производителят ще се ангажира вместо това с „ултрапреносими устройства“. „Ще се концентираме върху тънки и мощни продукти. При тях можем да отчетем значителни успехи, особено в серията XPS".
В продажби обаче остава таблетът Dell Inspiron Duo, който с помощта на шарнир с едно превъртане се превръща в нетбук. Големите надежди обаче Dell възлага на наскоро представения Notebook XPS 14z, който се рекламира като „ултраплосък и луксозен". Според параметрите той се продава за между 600 до 1200 евро и с това е доста по-скъп от обичайните нетбуци.
Названието нетбук бе въведено от Intel през 2008 г. През август 2010 г. производителят на чипове обяви, че е произвел 70 млн. процесора Atom, които са предназначени за такива устройства. Но iPad на Apple и други таблети спечелиха благоволението на клиентите през втората половина на 2010 г. Междувременно Intel създаде нова категория: ултрабуците - тънки и леки ноутбуци, способни да работят дълго време на батерия в стила на Macbook Air. Производителят на чипове Intel обяви концепцията ултрабук с обещание за цени под 1000 долара, защото това е условие новите ноутбуци да са конкурентоспособни на MacBook Air на Apple.
Според медийни публикации в края на ноември Samsung е изпратила писма до своите партньори, с които ги уведомява, че след 2012 г. няма да произвежда десетинчови нетбуци. Според френския блог Blogee компанията ще се концентира вместо това върху ултрапреносимите модели с 11,6 и 12 инчов дисплей. Подобни планове има и Acer, чиито главен изпълнителен директор Дж. Т. Уанг заяви наскоро в интервю за Dow Jones Newswires, че „продажбите на повече ултрабуци ще ни помогне да подобрим маржовете си на печалба, тъй като цените им са по-високи от тези на нетбуците“.