Японският концерн за потребителска електроника Panasonic потвърди материала на местния икономически вестник Nikkei, според който компанията планира да се завърне на европейския пазар за мобилни телефони през март.
След като преди пет години Panasonic напусна световния смартфон пазар заради силната конкуренция, днес тя обяви, че се завръща през март 2012 г. в Европа и за първата фискална година цели продажби от 1,5 млн. бройки. До края на финансовата 2016 г. (до 31-и март 2016 г.) японците искат да увеличат продажбите си на телефони извън Япония на 15 млн. броя, като в Европа, Азия, Китай и САЩ се очаква да бъдат продадени 9 млн. броя, а в Япония – 6 млн. броя, пише Cnet. Европа ще бъде трамплинът за тази експанзия.
Първият смартфон, който ще бъде представен в Европа след няколко месеца, ще има 4,3 инчов OLED дисплей, тънък профил и водоустойчив и прахоустойчив корпус. Останалите характеристики засега не се споменават.
„Съзнаваме наличието на силна конкуренция", заявява Тошинори Хоши, ръководител на мобилната дивизия на Panasonic пред Ройтерс. „Въпреки това пазарните дялове постоянно се менят и ако навлезем на този бързо растящ пазар, смятаме, че имаме шанс".
През 2005 г. Panasonic се оттегли от европейския и китайския пазар заради силния ценови натиск на конкурентите му, за да се концентира на пазара в родината си. И от началото на 2011 година продава в Япония смартфони с Android. Устройствата се продават под бранда Lumix, който Panasonic използва за дигиталните си камери.