Конкурентът на Groupon в сегмента на груповите сделки с отстъпки LivingSocial е заявил пред щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC), че ще получи финансиране в размер на 400 млн. долара. По този начин общата стойност на компанията ще достигне около 6 млрд. долара, предаде Bloomberg.
Още в края на септември New York Times писа, че компания предпочита нова финансова инжекция пред излизане на борсата. Тогава обаче сумата, която се споменаваше, беше 200 млн. долара. Те трябваше да дойдат от инвеститори в рисков капитал. Предишни инвеститори в LivingSocial, като Amazon.com например, се очакваше да участват заедно с нови вложители, писа тогава изданието.
Според други слухове от юни LivingSocial се стреми към първично публично предлагане (IPO) в размер на 1 млрд. долара, но заради лошата икономическа ситуация се е отказала от намеренията.
Пазарният лидер Groupon също бе принуден да отлага своето IPO няколко пъти. Все пак борсовият дебют се състоя в началото на ноември, но само две седмици по-късно курсът на акциите спадна с почти една трета спрямо първия ден за търговия.
От документа до SEC сега става ясно, че LivingSocial вече са набрали 176 млн. долара. Финансирането се състои от дългов и рисков капитал, твърди запознат със случващото се източник, пожелал да остане анонимен. Според него в новата финансова инжекция са участвали както съществуващи, така и нови инвеститори. По всяка вероятност LivingSocial ще ползва парите за разширяване на бизнеса си и за съществуващи операции.
При последното си подобно финансиране от април LivingSocial получи 400 млн. долара. С новата финансова инжекция от още 400 млн. долара порталът за групови сделки до този момент е получил от инвеститори момент 1,03 млрд. долара. Сред инвеститорите са Grotech Ventures, Institutional Venture Partners, T. Rowe Price Group Inc. и сайта за електронна търговия Amazon.com Inc.,
LivingSocial предоставя ежедневно отстъпки за ресторанти, хотели, събития, и други стоки и услуги. Пазарът на дневните сделки с отстъпки се очаква да генерира 4,17 млрд. долара в САЩ през 2015 г., в сравнение с 1,97 млрд. долара през тази година, показват данни на базираната във Вирджиния изследователска компания BIA/Kelsey.
Само между Деня на благодарността и Коледа потребителите в САЩ ще похарчат между 80 до 100 млн. долара за подаръци в сайтове за групови предложения с отстъпки, показват оценки на Yipit, уеб сайт, който агрегира предложения от редица компании. Тази сума е по-висока с между 15 млн. до 20 млн. долара от същия период на миналата година, твърди Yipit.
Други технологични компании напредват със своите IPO-та, въпреки че оценките им спадат. Производителят на игри за социалните мрежи Zynga Inc, която по-рано очакваше да бъде оценена на 10 млрд. долара при свoeто IPO, сега се стреми да продаде акциите си при оценка до 7 млрд. долара.