fallback

LG очаква 7-10% ръст на продажбите си в България догодина

През настоящата година най-силно е пострадал секторът на бялата техника, където има спад от около 20%, посочват от компанията

11:10 | 08.12.11 г.
Автор - снимка
Създател

Представете си как влизате в хола си и телевизорът ви пуска сам любимата ви спортна програма. След половин част излизате, а по-късно в стаята влиза малкият ви син. Телевизорът го разпознава с вградената камера и автоматично превключва на любимия му анимационен канал.

В кухнята съпругата ви приготвя вечеря с уреди, които си комуникират помежду си.

Според управляващия директор на LG България Иван Иванов това бъдеще не е толкова далеч.

„Още през следващата година smart ще е водещата технология за всички устройства в дома. Ще се създаде една нова инфраструктура, в която уредите ще споделят помежду си информация, която може да бъде сваляна, разпечатвана и т.н. Фокусът ще е върху мрежовите и облачните технологии, които имат потенциал за растеж“, твърди Иванов. „Ще станем свидетели на интуитивното управление на телевизорите. Те ще разпознават собствениците си чрез вградени камери и ще предлагат на всеки член на семейството любимата му програма“, уверява Иванов. 

Подпомагащо за индустрията ще бъде обстоятелството, че Олимпиадата в Лондон ще бъде предавана в триизмерна версия. Това ще насърчи силно продажбите на 3D телевизори, които вървят нагоре и заради падащите цени.

Плановете на компанията са до края на 2012 година 70% от продуктите й да предлагат функция за възпроизвеждане на 3D съдържание, което не е чудно предвид факта, че през приключващата година тя изгради завършена 3D екосистема, която включва телевизори CINEMA 3D, 3D Blu-ray системи за домашно кино, 3D мобилни компютри, 3D проектор, 3D монитори и дори 3D смартфон.

Иванов очаква LCD технологията да загуби пазарни дялове за сметка на OLED и LED технологията. Според мениджъра водещите световни производители ще продължат да наблягат на т. нар. borderless дизайн (телевизори без рамка), който позволява на потребителите да разполагат по-големи телевизори в същите по големина помещения, без да се губи място.

И през следващата година LG няма да се откаже да произвежда конвенционални, бюджетни телефони, за разлика от някои производители, които преминаха изцяло към производството на смартфони, заяви Димитър Вълев, мениджър „Мобилни комуникации“ (най-голямата категория в потребителската електроника, която за България LG оценява на 1 млрд. лева годишно).

През 2012 г. LG ще заложи на TrueHD технологията, която ще бъде новият стандарт в дисплеите, разказа той. По думите му засега компанията ще остане партньор на Microsoft, а през второто полугодие се очаква оживление на пазара заради пускането на Windows 8. На българския пазар за мобилни комуникации LG си дели третото и четвъртото място със Sony Ericsson и държи 13% пазарен дял.

През отиващата си 2011 г. най-пострадалият сегмент е бил този на бялата техника. „В период на криза хората предпочитат да не сменят този вид техника, защото и технологията там е по-устойчива, а и цените на дребно не се променят толкова агресивно надолу. Спадът в този сегмент е около 20%“, обясни Иванов и добави, че след 2 последователни години на стагнация компанията му очаква през 2012 г. стабилизиране и на този сегмент. 

Като цяло мениджърите на LG Electronics България остават оптимистично настроени за развитието през следващата година и очакват ръст на продажбите от 7-10%, воден предимно от силно развиващия се сегмент на телевизорите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:50 | 12.09.22 г.
fallback