Платформата за микроблогинг Twitter оповести десетте най-популярни хаштагове за 2011 г., показващи как потребителите на микроблогинг платформата се вълнуват от най-различни теми - от политика до клюки за знаменитости, съобщи BBC.
Най-популярна тема (хаштаг, използван, за да се групират постинги по една и съща тема) за 2011 г. е #egypt, а второ място заема популяризираният от Чарли Шийн израз #tigerblood, който бе направен, след като той е уволнен от популярния сериал "Двама мъже и половина". По същото време Шийн се присъединява към Twitter и в първите 24 часа вече има 1 млн. последователи, смятайки, че това е рекорд за сайта. Той използва сайта за коментар по спора между него и продуцентите на сериала и в един момент използва израза.
#egypt пък е ползван по време на протестите в Египет през пролетта на 2011 г.
Twitter също така публикува информация за най-горещите теми, дискутирани в сайта през отиващата си година.
Оставката на египетския президент Хосни Мубарак, дала най-голям тласък на Арабската пролет, е най-дискутираната новина, а убийството на Осама бин Ладен от американските спецчасти заема второ място. Третото най-обсъждано събитие е японското земетресение и последвалото го цунами от март.
В категорията на храните най-обсъжданата тема е сандвичът McLobster. Продуктът на McDonalds, който е сандвич с омар, се продаваше само в Канада, но става популярна тема за разговор, след като се появяват слухове, че ще започне да бъде продаван и в САЩ.
Неизвестен до началото на годината тинейджър оглави музикалната категория. Става дума за тинейджърката Ребека Блек, която стана най-обсъжданият музикален изпълнител. Клипът в YouTube за песента й Friday става толкова популярна, че през март дори задминава обсъжданията за цунамито в Япония.
Може би най-изненадващо е, че звездата Джъстин Бийбър въобще не попада сред топ имената.
„Освен всичко друго ние наблюдавахме историческите събития в Близкия изток, оплаквахме кончината на Елизабет Тейлър и се радвахме за Уейн Рууни, пише Twitter в официалния си блог. Повече от всичко друго тези тенденции демонстрират как сайтът ни свързва хора с общи интереси."