Мобилната операционна система на Google - Android, отчита тотална доминация на американския пазар с пазарен дял от 42,8% през третото тримесечие. Това представлява ръст от 3,8% спрямо предходното тримесечие, показват данни на Nielsen.
Според последните данни на анализаторската компания, Apple държи 28,3%, което е ръст от 0,3%. Blackberry OS на Research In Motions и Windows Phone и Windows Mobile на Microsoft пък е трябвало да преглътнат спадове.
Делът на операционната система на телефоните Blackberry е спаднал с 2,2% в периода между юли и септември до 17,8%. Windows Mobile и Windows Phone 7 пък заедно имат 7,3%, докато във второто тримесечие са държали 9%. Palm и WebOS на HP са работели на 2,2% от смартфоните в САЩ (ръст от 0,2 пункта), Symbian OS пък е била само на 1,7% (спад от 0,3 пункта).
Водещ производител на смартфони за пореден път е Apple. Второто място е запазено за тайванския производител HTC с 20,3%, който надмина Research In Motion. През третото тримесечие тайванците са продали повече от една трета от всички телефони с Android, както и половината от телефоните с Windows. Samsung увеличава пазарния си дял до 11%, докато делът на Motorola спада до 10,6%.
Заедно Android и iOS покриват 71,1% от пазара. В областта на приложенията тяхното предимство е още по-смазващо. Според Nielsen 83% от всички собственици на смартфони, които през последните 30 дни са сваляли някакво приложение са ползвали или iPhone, или смартфон с Android.
Статистиката показва също, че междувременно 44% от всички клиенти на американските мобилни оператори имат смартфон. От онези, които през третото тримесечие са си купили мобилен телефон, 56% са се решили той да е смартфон.