fallback

Облачната услуга на Microsoft вече е налична и в България

Услугата Office 365 е на абонаментен принцип, като цените са между 1,79 и 25,50 евро месечно за потребител

15:19 | 30.11.11 г.
Автор - снимка
Създател

Office 365, облачният пакет за офис продуктивност и сътрудничество, който съчетава Office Professional Plus, Exchange Online, SharePoint Online и Lync Online и е хостван от Microsoft, вече е достъпен и в България, обяви изпълнителният директор на Microsoft България Георги Ранделов.

Облачното предложение е в три варианта – за малки и средни предприятия (МСП), за големи компании и за образователната сфера. В момента Office 365 може да се тества безплатно в рамките на 30 дни или до въвеждане на платената услуга. Ранделов очаква за България това да се случи в края на първото или началото на второто тримесечие на 2012 г. Потребителите, които се регистрират и започнат да тестват услугата сега могат да продължат да я ползват и след като тя бъде пусната в продажба, като запазят акаунтите от тестването. 

„И досега Microsoft е развивала услуги в облака за големи мултинационални компании като Shell и DuPont, но сега Office 365 изравнява възможностите, като осигурява и на малките и средните компании, които са гръбнакът на всяка икономика, мощни инструменти за сътрудничество“, заяви Ранделов. По думите му компаниите, които вече са въвели облачната услуга са регистрирали намаляване с до 40% на технологичните си разходи.

Тъй като услугата е на абонаментен принцип, цената е за различни планове. Тя е от 1,79 до 25,50 евро на месец за потребител, като пакетите са за компании от малкия и средния бизнес, но и за големи компании, заяви Михаил Златанов, мениджър „Решения за бизнес продуктивност” в Microsoft България.

Пълноценната работа с уеб приложенията на Office, Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint Online, Microsoft Lync Online и външен сайт се гарантира според т. нар. Plan P1 срещу 5,25 евро за потребител на месец. Тези инструменти предоставят на всеки непосредствен достъп до имейл на корпоративно ниво, споделени документи, незабавни съобщения, видео и уеб конферентни разговори, портали и много други. Пакетът е предназначен най-вече за организации с до 25 души, но максимум 50. Интегриран е с версията на Microsoft Office за локална инсталация и гарантира 99,9% надеждност. Ако в даден момент тя е по-ниска, Microsoft ще връща месечната такса за ползването, поясни Златанов.

За големи компании Office 365 обхваща над 50 потребители и има характеристики като синхронизиране и управление на потребителски групи, архивиране на е-поща, BlackBerry Enterprise Server (BES) и 24х7 телефонна поддръжка. Този пакет, който също гарантира 99,9% надеждност, има две подверсии – Plan K Family и Plan E Family.

Т. нар. Plan K Family е за организациите с т. нар. киоск служители - такива, които нямат нужда от често използване на компютър. Той има две ценови нива, K1 и K2, като първото струва 3,57 евро/потребител/месец, а второто е по-скъпо, защото включва и Office Web Apps. K1 и K2 предлагат 500 MB споделена пощенска кутия, Outlook уеб приложение, POP (Post Office Protocol) поддръжка, чат, календар, контакти, антивирусна и антиспам защита и достъп до SharePoint, но без място за съхранение.

Plan E Family е насочен към потребители, активно използващи компютри в ежедневието си. Той е с повече разновидности – от Е1 (9 евро/потребител/месец) до Е4 (25,5 евро). 

Достъпът до Office 365 ще може да се осъществява от Windows, Mac, Windows Phone, iOS, както и през Android и BlackBerry устройства, поясни още Златанов.

Повече от 40% от ТОП 100 на най-добрите глобални брандове, според класацията на Interbrand, вече използват Office 365, твърдят от Microsoft. Сред най-новите клиенти на услугата са компаниите Campbell Soup Company, Group Marie-Claire и Harrods. От Group Marie-Claire споделят, че „са изследвали и оценили всички възможни  услуги в облака преди да изберат Microsoft Office 365“. Списанието Marie-Claire се издава в повече от 30 страни и след въвеждането на облачната услуга служителите имат достъп до имейл и възможността да споделят документи на PC и Mac без значение в коя страна се намират.

Първата и единствена засега българска компания, която вече внедри Microsoft Office 365 e „БГСервиз“. Решението да се мигрира към работа в облака е било продиктувано от факта, че офисните продукти на Microsoft са познати и лесни за употреба.

„Също така тези продукти са сигурни и имат възможност за пълна интеграция със съществуващата инфраструктура на почти всяка една компания, затова няма нужда да се инвестира в нов хардуер и инфраструктура“, коментира Николай Иванов, оперативен директор IT поддръжка на „БГСервиз“. Компанията има над 40 служители, работещи в офисите  на компанията в София, Пловдив и Варна, а процесът по планиране, тестване и миграция на всички потребители в „БГСервиз“ е бил в рамките на 3 работни дни, като през това време не е бил прекъсван достъпът на служителите до електронната поща.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:47 | 13.09.22 г.
fallback