fallback

Пекин забрани рекламата в сериалите

Докато интересът към телевизията драстичто пада, все повече китайци използват интернет

17:14 | 29.11.11 г. 4
Автор - снимка
Създател

Китайските власти забраниха прекъсването на сериалите с рекламни клипове. Забраната влиза в сила от 1-и януари 2012 г., съобщи AFP.

Причината е, че напоследък интересът на китайците към телевизията постоянно пада. По данни на китайски държавни медии, ако преди три години телевизия се е гледала всяка вечер в около 75% от домакинствата, то сега този процент е само 38%.

При това, все повече китайци използват интернет. 26% от ползващите интернет китайци изобщо не гледат телевизия, а 43% гледат телевизия по-малко отпреди. 

Wall Street Journal пише, че новото решение на китайските власти може да има силен негативен ефект върху приходите на телевизиите, защото рекламите по време на филмите се виждат от повече зрители, отколкото тези в края на филмите.

Според наскоро изнесени данни компании са  платили общо 14,26 млрд. юана (2,25 млрд. долара) за реклама през 2012 г. в най-голямата телевизионна мрежа в Китай - China Central Television.

Като цяло разходите за реклама в Китай се изчисляват годишно на около 78 млрд. долара, като значителна част от тях се пада на телевизионната реклама, отбелязва от своя страна ВВС.

Същевременно китайската агенция Xinhua припомня, че и през последните години в Китай има строги правила за излъчване на телевизионната реклама. Например в периода между 2004 и 2010 г. не се е разрешавало прекъсване от рекламни клипове на сериалите, излъчвани в часовия сегмент между 19 и 21 часа. А през останалото време на денонощието е било разрешено сериалите да бъдат прекъсвани само от един рекламен блок, и то с продължителност не повече от 2,5 минути. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:55 | 09.09.22 г.
fallback