88% от предприемачите, участващи в съвместна анкета на консултантската компания Social Strategy One и бизнес обединението Office Arrow Network, смятат, че социалните медии, като Facebook или Twitter, оказват голямо влияние върху бизнеса им. Въпреки това повечето от тях не използват целенасочено мениджмънт в социалните мрежи.
Според изследването повечето предприемачи използват социалните медии по-скоро за лични цели, въпреки че са наясно, че те имат голямо влияние върху бизнес целите им.
Малко са предприемачите, които са готови да инвестират пари и време, които са нужни за интегрирането на социалните медии в бизнес процесите и цялостните маркетингови стратегии. Едната причина за това може би е цената, защото според Office Arrow присъствието в социалните медии може да не е никак евтино.
По-голямата пречка обаче е липсата на стратегия и специфична посока на действие с фокус върху кампаниите в социалните медии. Повечето предприемачи ограничават присъствието си само до Facebook и Twitter и пренебрегват нуждата да взаимодействат с клиентите си на други платформи, които по-добре съответстват на бизнеса им. Иначе казано, някои канали за социални медии може да не са най-подходящи за определен тип бизнес, смятат от анализаторската компания. В изследването са участвали 343 малки и средни предприятия (с 10 или по-малко служители) от САЩ. Резултатите обаче са показателни и за Европа, твърдят от Office Arrow Network.
Вижте инфографиката от проучването: