Базираният в Редмънд софтуерен концерн Microsoft е подписал споразумение за поверителност с Yahoo. То включва и възможността за по-дълбок поглед върху финансите на интернет концерна. Както пише New York Times, това споразумение може да проправи пътя за поглъщане на Yahoo от софтуерния гигант. Подобни договори за поверителност вече подписаха инвестиционните компании Silver Lake, TPG Capital, както и Google.
Наскоро Microsoft започна и разговори с потенциални партньори за подаване на съвместна оферта за Yahoo. Според информацията на влиятелното издание софтуерният концерн може да вложи няколко милиарда долара в консорциум, воден от Silver Lake Partners, който ще бъде финансиран и от банки. Silver Lake вече помогна на Microsoft при придобиването на Skype.
Възможна причина за намеренията на Microsoft да купи Yahoo е споразумението за онлайн търсене между двете компании. Microsoft има едно основно предимство пред останалите потенциални купувачи – подписан 10-годишен договор, който позволява на нейната интернет търсачка Bing да захранва търсенията в Yahoo, както и да позиционира рекламите си в онлайн портала. Според този договор Yahoo получава 88% от рекламите приходи, като останалата част остава за Microsoft. Базираната в Редмънд компания получава и добавена стойност под формата на допълнителна потребителска база за Bing и експозиция на рекламите й.
Microsoft се нуждае от повече интернет трафик, за да увеличи приходите си от рекламата при търсене. В тази ситуация тя не може да си позволи да допусне трета страна да получи контрол над Yahoo и след това да това промени споразумението. Yahoo също така може да помогне да се намалят загубите на онлайн подразделението на Microsoft, които през последните девет години възлизат на около 8,5 млрд. долара.