fallback

Android владее мобилния рекламен пазар

Смартфоните с операционната система на Google са били „отговорни“ за 24% от рекламните кликове през октомври

10:38 | 23.11.11 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: Ройтерс

През октомври мобилната операционна система на Google – Android, държи 56% от мобилния рекламен пазар, двойно повече от класирания на второ място Apple. Това става ясно от доклада Mobile Mix Report на Millennial Media, цитиран от ZDNet.

Като цяло през третото тримесечие на 2011 г. рекламният мобилен пазар не се е променил съществено, а операционната система на Google е пазарен лидер от почти година.

Операционната система на Research In Motions държи 13% от рекламния пазар, а по 1% държат Symbian на Nokia, Windows Phone на Microsoft и останалите мобилни платформи.

Разпределено по производители обаче Apple продължава да е лидер в топ 15. През октомври компанията си е осигурила 23,5% от мобилния рекламен пазар. Iphone, с 12,5%, е предпочитаният смартфон сред 20-те най-купувани апарати. HTC заема второ място с 18% от всички рекламни кликове. Четири устройства на тайванците влизат в топ 20 - Desire, Evo, Droid Incredible и MyTouch 4G Glacier.

Плътно след тях следва Samsung със 17% пазарен дял. Корейският производител е добавил още 7% към дела си от септември. Седем от неговите устройства са влезли в Топ 20, сред които и Nexus S, както и Galaxy S.

Китайската компания Huawei продължава да наваксва изоставането си и през октомври е на седмо място сред 15-те най-предпочитани марки смартфони. Две устройства на китайците - Ascend und Ideo – са сред най-предпочитаните 20 смартфона. 

14 от 20 най-купувани устройства през октомври са с операционна система Android, като те са били „отговорни“ за 24% от рекламните кликове.

Според изследване на Gartner глобалният пазар на мобилна реклама през 2011 г. ще се удвои, достигайки 3,3 млрд. долара. Делът на мобилната реклама в общата структура на разходите за маркетиране на стоки и услуги обаче ще продължи да бъде незначителен. Въпреки това обаче според консултантската компания този показател ще продължи да се увеличава през следващите години, достигайки 4% от общите рекламни разходи до 2015 г. (20,6 млрд.  долара). За сравнение, през 2010 г. мобилната реклама заемаше по-малко от 0,5% от пазара.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:49 | 11.09.22 г.
fallback