Американският технологичен концерн Apple разшири съдебния си иск срещу Amazon. Ако досега концернът със седалище в Купертино обвиняваше конкурента си само за неправомерно използване на понятието „App Store“, сега се добавя и обвинение в заблуждаваща реклама, пише CNet.
Искът е свързан с пуснатия в САЩ в продажба през тази седмица таблет Kindle Fire, твърдят специалисти от бранша.
В коригираната версия на жалбата, която е подадена в севернокалифорнийски съд, се твърди, че Amazon е променил рекламния си слоган "Amazon Appstore for Android" и е намалил значително шрифта на добавката "for Android". По този начин Amazon се опитвал „да асоциира ниското качество на своята услуга“ с App Store на Apple. Засега от Amazon отказват да коментират случая.
През март тази година Apple обвини Amazon, че неправомерно използва фразата "App Store", за да опише дигитален магазин, предлагащ софтуер за устройства с Android, твърдейки също, че по този начин се объркват и подвеждат потребителите.
През юли обаче окръжният съд на САЩ за Северна Калифорния излезе с постановление, че обвиненията на Apple са безпочвени и терминът "App Store" е прекалено генерален с възможност да се използва дори от други компании.
Apple спори и с Microsoft за използването на термина App Store. Компанията на покойния Стив Джобс е патентовала наименованието през 2008 г., една седмица след старта на своя iPhone App Store.
Със своя таблет за 199 долара Amazon може най-накрая да създаде сериозна конкуренция за iPad на Apple. За Amazon това е първият опит да пробие на пазара на таблети. От години обаче компанията доста успешно предлага на пазара своите електронни четци под името Kindle.