fallback

Глобиха Макс Телеком с 266 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Телекомът обещавал висока скорост за интернет, която не можел да постигне, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията

15:49 | 16.11.11 г. 1

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира "Макс Телеком" ООД с 266 500 лв. заради заблуждаваща реклама, съобщиха от институцията.

Проверката на КЗК е установила, че съдържанието на рекламното послание "Вземи най-бързия мобилен интернет и спести 240 лв. годишно" и начинът на представянето му имат заблуждаващ характер. Дружество реално предлага на потребителите мобилен интернет със скорост до 8Mbps, респективно до 16Mbps. Затова твърдението, че максималната достижима скорост в неговата мрежа (до 37,44Mbps), е на практика недостижима за потребителите и не се подкрепя от представените доказателства и направените тестове.

Рекламната кампания включва телевизионна и външна реклама и е проведена в периода  декември 2010 г. – януари 2011 г. След този период посланието продължава да присъства на сайта на дружеството чрез рекламни банери до края на юли тази година, съобщават още от комисията.

Разгледани поотделно двете части на рекламното послание са заблуждаващи. По отношение на скоростта се е установило, че дружеството не предлага най-бързия мобилен интернет. Посочената като възможна за спестяване сума също е заблуждаваща, защото се основава на принципно сравнение на цени, но без оглед на конкретните характеристики на услугата, смятат от КЗК.

От институцията допълват, че в рекламното си послание дружеството се е опитало да придаде на предлаганите от него услуги характеристики, неотговарящи на фактическото положение, което противоречи на добросъвестната търговска практика.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:27 | 05.09.22 г.
fallback