През третото тримесечие на 2011 г. броят на клиентите на мобилни услуги на първия в България мобилен оператор М-Тел се повишава с над 55 000, или 1,1%, до приблизително 5,3 млн. души. Пазарният дял на „Мобилтел“ остава стабилен на ниво от 48,4%, се казва в прессъобщение на компанията.
За първите девет месеца на 2011 г. обаче приходите на българския телеком отбелязват спад от 5,4% до 395,1 млн. евро. „В резултат на ожесточената конкуренция е наличен сериозен ценови натиск, а неблагоприятните икономически условия водят до занижено потребление на комуникационни услуги. В допълнение приложената регулация се отразява негативно върху цените за взаимно свързване“, се казва в съобщението на оператора.
Сравнимите стойности на печалба преди данъци и такси (Ebitda) за първите девет месеца на 2011 г. спадат с 10,1% в сравнение със същия период на миналата година, до 203,8 млн. евро поради изброените по-горе фактори, както и поради включените разходи за придобиването на двата фиксирани оптични оператора през първото тримесечие на 2011 година.
Абонатите на договор отбелязват значителен ръст от почти 10% до 67,6% от общата клиентска база или 3,576 милиона клиенти. Активното търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет с 81,6% до повече от 177600 клиенти. Този успех е постигнат на фона на неблагоприятна икономическа ситуация и сериозна пазарна конкуренция. През периода е засилено и търсенето на фиксиран широколентов интернет, с общ брой фиксирани линии за достъп от 109 500, от които 103 800 са използвани за широколентови услуги.