Вторият български мобилен оператор Globul отчита 2,2% ръст на приходите на годишна база, но същевременно 5,5 на сто спад в печалбата за за третото тримесечие на 2011 г.
За третото тримесечие приходите на Globul и веригата Germanos са в размер на 108,6 млн. евро спрямо 106,3 млн. евро година по-рано, а печалбата преди лихви, данъци и амортизации е в размер на 41,1 млн. евро спрямо 43,5 млн. евро през 2010 г.
От началото на 2011 г. приходите на Globul i Germanos са в размер на 306,4 евро, а за първите девет месеца на 2010 г. са били 316,3 млн. евро (спад с 3,1%). Спадът в печалбата от началото на годината е още по-значителен от този за тримесечието - намалението е със 7,3% до 116,9 млн. евро спрямо 126,1 млн. евро за същия период на G2010 г.
Операторът се похвали с 14% повече абонати на договор, които към края на септември са 2,5 милиона от общо 4,2 милиона клиенти на компанията.
„Предизвикателствата пред икономиката на страната и пред сектора, които доминираха през последните няколко тримесечия, имаха своето отражение и през периода от юли до септември на тази година. Потреблението на телеком услуги продължи да се свива поради все по-ограниченото общо потребление и стагнацията в доходите на населението. Засилената конкуренция продължи да води до намаляване на цените на дребно на услугите, особено в корпоративния сегмент, като проникването на мобилните услуги в страната вече достигна около 150%“, пише в съобщението на оператора.
Globul регистрира и ръст при абонатите на фиксирана телефония, които вече са 200 000 души. Както и при останалите оператори, и тук мобилният интернет бележи сериозен ръст, като телекомът съобщава за тройно увеличение за периода юли-септември спрямо същия на миналата година.
Средното месечно потребление на клиентите на Globul за третото тримесечие на 2011 г. се увеличава с почти 8% спрямо миналата година до 152 минути, докато средният приход от един абонат на компанията за същия период намаля с 5% до 16,30 лв.