fallback

Starbucks отчита над 20 милиона мобилни разплащания от началото на годината

В момента има над 1 милиона смартфона с инсталирано приложение за мобилни разплащания

10:18 | 07.11.11 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: Starbucks

Веригата за продажба на кафе Starbucks е осъществила над 20 млн. транзацкии, направени през мобилно устройство, от началното на годината, когато въведе тази възможност, пише специализираният технологичен блог VentureBeat.

Системата за плащане през мобилен телефон беше предназначена в началото само за собствениците на iPhone и BlackBerry, като клиентите можеха да плащат поръчките си по нестандартния начин в над 6 800 магазина в САЩ.

Междувременно системата вече е интегрирана в над 9 000 обекта и освен със споменатите смартфони, оперира и с устройства с мобилната операционна система Android. За да се възползват от нея, потребителите трябва да инсталират специално приложение, както и да се снабдят със специална карта.

Приложението засича бар кода на всеки продукт в магазина и така позволява сканирането на напитките, а плащането се извършва от предварително купена от Starbucks карта. 

Девет седмици след пускането на услугата Starbucks осъществи над 3 млн. мобилни плащания.

„Броят на мобилните платежни транзакации се увеличава всеки месец. Наблюдаваме последователно месечно увеличение на потребителите, които предпочитат този вид плащане. Досега броят на мобилните транзакции надхвърля 20 млн. броя“, заявява Адам Бротман, вицепрезидент и ръководител на дигиталната стратегия на Starbucks в интервю за VentureBeat.

По думите му в момента има над 1 млн. смартфона с инсталираното приложение.

Потребителите може да очакват още подобрения по приложението, с които да се чувстват още по-комфортно, обещава компанията.

За четвъртото финансово тримесечие веригата отчита добри резултати, с които успя да задоволи високите очаквания на анализаторите. Приходите се увеличиха до 3 млрд. долара, което е ръст от 7% спрямо същото тримесечие на предишната година. (2,95 млрд. долара). При това се отчита ръст от 6% и в броя на посетителите.

Оперативният марж е скочил с 60 базисни пункта до 13,8%. Печалбата е била в размер на 358,5 млн. долара, а печалбата на акция е скочила с 27% до 0,47 долара на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:03 | 06.09.22 г.
fallback