fallback

Yahoo прави пореден опит да съживи рекламния си бизнес

Интернет компанията придобива рекламния специалист Interclick за 270 млн. долара

14:01 | 02.11.11 г.
Автор - снимка
Създател

Изпитващата дълбока криза американска онлайн компания Yahoo купува щатската фирма Interclick, която произвежда софтуер за оптимизация на онлайн реклама. Цената на сделката е 9 долара за акция, което е с 1,60 долара на акция, или 22% над курса, който дяловете на Interlick имаха при затварянето на вчерашната борсова сесия, предаде DPA. Цялата операция по придобиване, която е с крайна цена от 270 млн. долара, трябва да бъде завършена до началото на 2012 г.

Базираната в Ню Йорк Interclick купува рекламно пространство от големи компании, а след това го препродава на клиентите си. С придобиването й Yahoo получава определени гаранции за интернет рекламите по своите сайтове. Най-важните продукти на Interclick са Open Segment Manager (OSM) и платформата Genome. Те комбинират рекламни кампании и бази данни. 

OSM е била разработена, за да осъществи пускането на базирана на поведението реклама в големи обеми. За тази цел софтуерът разрешавал статистични проблеми в областта на дигиталната реклама, като направления, редки събития и други. Така задачата на Interclick може да бъде да анализира потребителски данни в реално време, за да предложи на Yahoo по-таргетирана реклама, както и сайтове, в които тя да бъде продавана.

Interclick може да играе важна роля и при обявеното от Microsoft, Yahoo и AOL сътрудничество в областта на рекламите. Според споразумението всяка от трите компании ще може да продава рекламния инвентар на другите две компании. В прес съобщение Yahoo споменава, че екипът на Interclick е обучен да продава реклами до много целеви групи.

Компанията е основана през 2006 г. в Ню Йорк. От 2009 г. компанията се търгува на Nasdaq. През второто тримесечие на 2011 приходите са били в размер на 29 млн. долара, а печалбата - 11,9 млн. долара.

Придобиването на Interclick от Yahoo е малко изненадваща стъпка, като се има предвид, че самият интернет концерн може скоро да бъде продаден. Сред потенциалните купувачи се спрягат Microsoft, AOL и Google. Освен това, след уволнението на Каръл Барц през септември компанията все още търси своя нов главен изпълнителен директор. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:04 | 14.09.22 г.
fallback