През третото тримесечие на 2011 г. за първи път руските рекламодатели са похарчили повече пари за реклама в интернет, отколкото в печатни медии, съобщава вестник „Ведомости“, цитирайки данните на Асоциацията на комуникационните агенции в Русия.
Според данните през периода юли-септември в интернет реклама са вложени 10,5 млрд. рубли (339,56 млн. долара), а в реклама в печатните медии – 8,6 млрд. рубли (271,1 млн. долара).
Както и преди, най-много средства за реклама акумулират телевизиите, като за третото тримесечие те са 27,2 млрд. рубли (879,59 млн. долара).
Според данните на руската асоциация за деветте месеца на година средствата за реклама в печатните медии са нараснали само със 7%. В същото време обаче разходите за реклама в интернет за деветте месеца отбелязват скок с 57% на годишна база.
По мнението на генералния директор на AdWatch Русия Андрей Чернишов, ако се запазят същите темпове на ръст при интернет рекламата, то за цялата 2011 г. тя би могла да заеме второ място (след телевизионната реклама).
Пазарът на интернет рекламата се смята за най-бързо растящия в света, коментира руската медия. За 2010 г. той бележи ръст от 42% в световен мащаб. През миналата година руските рекламодатели са изразходили 26,6 млрд. рубли за онлайн присъствието си (860,18 млн. долара).
За деветте месеца на тази година целият пазар на реклама в Русия, включително външна и радио реклама, бележи ръст от 25% на годишна база до 180 млрд. рубли (5,82 млрд. долара).