По последни данни на анализаторската компания IDC производителите на мобилни телефони са продали през третото тримесечие общо 393,7 млн. мобилни устройства. Това съответства на ръст от 12,8% спрямо същия период на предходната година. Резултатът надхвърля прогнозите на анализаторите, която бяха за ръст от 9,3%, предаде ZDNet.
Все пак от IDC предупреждават, че това е вторият най-нисък ръст за последните две години. Причина за това е преди всичко въздържанието на потребителите. Много от тях са решили да закупят нов смартфон на по-късен етап. Това важи най-вече за пазарите в САЩ и Западна Европа. И в двата региона продажбите са спаднали в сравнение с третото тримесечие на 2010 г.
„Комбинацията от икономическа несигурност и очакването на нови продуктови премиери през четвъртото или в края на третото тримесечие накара някои потребители да отложат покупките си“, казва Кевин Рестиво, старши анализатор в IDC. „Много от тях чакаха да излязат например iPhone 4S или Blackberry 7 на Research In Motion".
Анализаторите обаче продължават да считат, че смартфоните ще останат водещ двигател на пазара на телефони. „Отклоняването към смартфоните остава запазен знак за пазара на мобилни телефони“, казва Реймън Лямас, също старши анализатор в IDC. Преди всичко LG, Motorola, Samsung и Sony Ericsson се концентрират върху тази продуктова категория. Освен това фирми като Apple, HTC и RIM са насочени изключително към смартфони, което показва значението на тази продуктова гама за целия пазар.
Въпреки спадащия си пазарен дял и по-ниските си продажби Nokia успя да запази лидерската си позиция. Между юли и септември финландците са продали 106,6 млн. устройства (спад от 3,4%). Samsung покачва пазарния си дял с 1,8 пункта до 22,3%. LG пък губи 2,7 пункта до 5,4%.
Най-голям ръст отчита китайският производител ZTE, чиито продажби се покачват с 57,9% до 19,1 млн. броя. По този начин китайците изместват Apple от четвъртата позиция, като американската компания е успяла да продаде 17,1 млн. устройства.
IDC: Пазарни дялове през третото тримесечие |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Компания |
Продажби 3-то тримесечие 2011 |
Пазарен дял 3-то тримесечие 2011 |
Продажби 3-то тримесечие 2010 |
Пазарен дял 3-то тримесечие 2010 |
Промяна спрямо предходната година |
Nokia |
106,6 млн. |
27,1 % |
110,4 млн.. |
31,6 % |
-3,4 % |
Samsung |
87,8 млн.. |
22,3 % |
71,4 млн.. |
20,5 % |
23,0 % |
LG Electronics |
21,1 млн.. |
5,4 % |
28,4 млн.. |
8,1 % |
-25,7 % |
ZTE |
19,1 млн.. |
4,9 % |
12,1 млн.. |
3,5 % |
57,9 % |
Apple |
17,1 млн.. |
4,3 % |
14,1 млн.. |
4,0 % |
21,3 % |
Други |
142 млн.. |
36,1 % |
112,5 млн.. |
32,2 % |
26,2 % |
Общо |
393,7 млн.. |
100,0 % |
348,9 млн.. |
100,0 % |
12,8 % |