Въпреки че интернет е най-бързо растящата медия, бюджетите, които тя получава от рекламодателите, засега не съответстват на този ръст. В световен мащаб 48% от потребителите се информират преди всичко от телевизията, 21% - от интернет, 22% от радиото, 4% от списанията и 5% - от вестниците. Разпределението на рекламните бюджети обаче е съвсем различно. Общо 63% от парите за реклама отиват в телевизиите, 25% - в списанията, 6% - във вестниците, 2% - в радиата и средно 4% в интернет медиите, показват данни на анализаторската компания Comscore.
Според други проучвания едва 10% от потребителите на интернет в Русия „кликват“ върху рекламен банер. В Германия тенденцията е подобна – 85% от немските потребители не кликват на банерна реклама.
Причината за това според Щефан Нолер, главен изпълнителен директор на германската медия агенция nugg.ad, е в затвореността на интернет медиите през последните години.
„От години интернет медиите изградиха бариера около себе си, с която понякога отблъскват традиционните рекламодатели. Те си измислиха сложни термини и думи, повечето от които остават неразбрани от големите бюджети“, заяви Нолер в разговор за Investor.bg. Той е един от лекторите на конгреса Webit 2011, чиито медиен партньор е Investor.bg.
От две години насам интернет се профилира все повече, но в последно време се забелязва ренесанс на дисплей рекламата, смята Нолер. В момента в Германия разпределението между дисплейна реклама и позициониране в търсачките е 50 на 50. "Преди брояха импресии и кликове, но сега онова, което се търси, е популяризиране на бранда", обясни още той
Големите рекламни бюджети традиционно идват от компании с традиции, които са израснали с разбирането, че най-добрата реклама е в телевизията, твърди още Нолер. Според него шансът на дигиталната индустрия е да убеди рекламодателите, че диалогът с потребителите в интернет медиите е по-ценен от монолога, който се създава чрез традиционната рекламна кампания. Според Нолее всяка кампания може да увеличи ефективността си, ако в нея е включен директен контакт с потребителите. "Ако пък към това се добави и таргетиране на контактите, то успехът ѝ може да се увеличи и с до 100%", заяви още Нолер.
Интензивната програма на Webit през първия ден от конгреса за пръв път включваше събития, посветени на дигиталния криейтив и онлайн гейминг индустрията. Сърцето на конгреса бе Главната маркетинг сцена, която предложи теми като управление на новото дигитално пространство, анализ на интернет и онлайн рекламния пазар в Централна и Източна Европа, еволюцията на е-маркетинга и други.