fallback

Google пуска музикален магазин до няколко седмици

Той ще трябва да допълни облачната услуга Google Music и да се интегрира в социалната мрежа Google+

13:40 | 26.10.11 г.
Автор - снимка
Създател

Интернет гигантът Google ще пусне в рамките на следващите две седмици своя музикален магазин, който ще е тясно свързан със социалната мрежа Google+, пише Wall Street Journal. Според изданието, позоваващо се на запознати със случващото се източници, компанията ще заложи на взаимните препоръки на потребителите. Който закупи песен чрез новата услуга, може да препоръча на контактите си и в замяна ще получи правото на безплатна следваща песен.

През миналата седмица изпълнителният директор за Android Анди Рубин потвърди плановете на Google за магазин за сваляне на музика в MP3 формат, който трябва да допълни облачната услуга Google Music, която се намира в бета фаза от май. Рубин отбелязва, че новата услуга въплъщава „много въртене и малко Google“. Всичко говори за това, че с този намек се има предвид социалния компонент като музикалната препоръка. По подобен начин и Spotify, както и производителят на Blackberry - RIM, се опитаха да свържат музикалните си услуги със социалните мрежи. 

Мениджърите на Google са обяснили на партньорите си в преговорите от музикалната индустрия, че ще направят музикалната услуга общодостъпна още през тази или следващата седмица, дори и преговорите с четирите големи музикални компании да не са завършени. Това обаче е доста рисково начинание, защото потребителите бързо могат да се откажат от услугата, ако не намерят дадена песен или изпълнител. Четиримата големи музикални издатели Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group и EMI Music държат заедно над 87% от продаваната в САЩ музика. Както iTunes на Apple, така и Spotify стартираха с услугите си едва след като вече се бяха договорили с големите музикални фирми.

С над 10 независими лейбъла Google вече е сключила споразумения. Четиримата големи също имали желание да продават чрез търсачката, за да създадат конкуренция на iTunes, но все още не са успели да се обединят около условията си.

Най-вероятно EMI ще е налична още в началото, а и с Universal Music скоро ще има споразумение. Sony Music Entertainment и Warner Music обаче все още се държат изчаквателно. Мениджърите на Sony все още изпитват предразсъдъци относно пиратски действия, а Warner не харесва безплатното хостване на музиката в облака, пише WSJ. Компанията предпочитала съхранение срещу заплащане, подобно на iTunes Match, в който част от приходите отиват и за звукозаписните студиа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:04 | 12.09.22 г.
fallback