Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи над 30 хил. лв. глоба на оператора „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД заради подвеждаща реклама, съобщиха от комисията.
Проверката на антимонополния орган е предизвикана от сигнал на потребител за заблуждаващи рекламни послания, които дружеството предлагало с пълния си пакет услуги, включващ цифрова телевизия с над 150 програми, интернет и фиксирани телефонни услуги.
При разследването е установено, че „Близу“ действително е подвело потребителите, тъй като реално е предлагало доста по-малък брой телевизионни програми от предварително обявения.
Изводът на комисията е, че „добросъвестната търговска практика изисква телевизионният оператор да следи за качеството и броя на програмите, които предоставя като основни характеристики на предлаганата от него услуга“.
При определяне на санкцията са взети под внимание степента и периодът на нарушението, както и ограниченият мащаб на рекламната кампания, поясняват от комисията. Оттам припомнят също, че санкцията трябва да има превантивен характер срещу бъдещи недобросъвестни действия.