fallback

КЗК санкционира "Близу" за заблуждаваща реклама

Операторът е обещавал редица услуги, които реално не са били изпълнявани, сочи проверка на комисията

11:40 | 24.10.11 г. 1

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи над 30 хил. лв. глоба на оператора „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД заради подвеждаща реклама, съобщиха от комисията.

Проверката на антимонополния орган е предизвикана от сигнал на потребител за заблуждаващи рекламни послания, които дружеството предлагало с пълния си пакет услуги, включващ цифрова телевизия с над 150 програми, интернет и фиксирани телефонни услуги.

При разследването е установено, че „Близу“ действително е подвело потребителите, тъй като реално е предлагало доста по-малък брой телевизионни програми от предварително обявения.

Изводът на комисията е, че „добросъвестната търговска практика изисква телевизионният оператор да следи за качеството и броя на програмите, които предоставя като основни характеристики на предлаганата от него услуга“.

При определяне на санкцията са взети под внимание степента и периодът на нарушението, както и ограниченият мащаб на рекламната кампания, поясняват от комисията. Оттам припомнят също, че санкцията трябва да има превантивен характер срещу бъдещи недобросъвестни действия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:51 | 07.09.22 г.
fallback