Таблетът iPad на Apple доминира на пазара, но устройствата с Android наваксват бързо изоставането си. Това е изводът от ново изследване на анализаторската компания Strategy Analytics. Общо двете операционни системи държат 94% от пазара през третото тримесечие на 2011 г.
През този период Apple е успяла да продаде 11,1 млн. от общо 16,7 млн. таблета и така завоюва 66,6%.
Таблетите с Android на всички производители общо събират 26,9% от пазара, или 4,5 млн. броя. Microsoft пък се задоволява едва с 2,4% пазарен дял, докато канадците от RIM държат със своята операционна система QNX на Blackberry Playbook едва 1,2%.
Така Android остава повече от два пъти по-малко продаван от iOS, но възходът му според Strategy Analytics е значителен. В крайна сметка през третото тримесечие на 2010 г. са били продадени едва 100 000 таблета с операционната система на Google, което тогава е съответствало на 2,3% от целия пазар. Ръстът е преди всичко за сметка на Apple, която преди година е контролирала цели 95,5% от пазара на таблети.
Все пак трябва да се има предвид, че през 2010 г. бизнесът едва прохождаше. И Apple успя да покачи продажбите си с повече от 7 млн. броя. Концернът няма да спечели по-малко от останалите, ако сегментът продължи да процъфтява, както предричат специалистите. Gartner например предвижда, че през 2015 г. Apple ще продаде 149 млн. iPad. Според анализаторите таблетите с Android ще бъдат 116,4 млн. броя.
Преди няколко дни и Google се изказа за първи път относно продажбите на таблети с Android. Според старши вицепрезидента Анди Рубин в момента има активирани около 6 млн. таблета с операционната система, които ползват услугите на Google. Тази цифра очевидно изключва устройствата, на които не са инсталирани приложения на Google или не ползват официалния магазин на интернет концерна. Рубин се изказа по време на технологичната конференция All Things Digital Asia заради критиките, че Android се оказва провал.
Вицепрезидентът все пак признава, че продажбите на таблети изостават от очакванията на производителите. Докато само през последното тримесечие само Apple е продала над 11 млн. таблета, производителите на устройства с Android е трябвало да се задоволят с по няколко стотин хиляди бройки. Според изчисления на анализатори след пускането на новата версия Android 3.x Honeycomb са били продадени 3,4 млн. таблета с нея. Останалите системи са с по-старите версии, като Android 2.2 Froyo или Android 2.3 Gingerbread.