След като в сряда милиардерът Джеф Безос, създател и CEO на сайта за електронна търговия Amazon, обяви че новият таблет Kindle Fire ще бъде пуснат на по-ниска от очакваната цена, а именно 199 долара, се породиха съмнения за ценова война в ниския диапазон на пазара на таблети, понастоящем доминиран от устройства на Samsung, Motorola и HTC, ползващи операционната система Android на Google.
Според изледователската компания IHS iSuppli компонентите на Kindle Fire струват 191,65 долара, а с допълнителните разходи по сглобяването му себестойността на таблета достига 209,63 долара.
Така загубите на Amazon са под 10 долара на устройство. По-рано оценки на управляващият директор и старши анализатор в Piper Jaffray Джен Мюнстер показаха, че с всеки продаден свой таблет Amazon ще губи по 50 долара. Компанията обаче се надява, че нейният таблет ще насърчи потребителите да купуват повече продукти и услуги от нея, което ще компенсира загубите.
IHS iSuppli пресмята, че като се калкулират всички разходи по продукта (в допълнение към компонентите и производството), а към цената се прибавят приходите от продажба на дигитално съдържание, то всъщност Amazon е вероятно да печели по 10 долара на устройство.
”Истинската полза от Kindle Fire обаче ще се изразява в стимулиране на продажбите на стоки, което е основният бизнес на Amazon”, посочват от изледователската компания.