fallback

iPad с 80% пазарен дял в Северна Америка

Таблетът на Amazon има всички шансове да измести устройството на Apple от лидерската му позиция

10:00 | 29.09.11 г. 1
Автор - снимка
Създател

iPad 2 все още е най-продаваният таблет. Снимка: Ройтерс

През второто тримесечие на 2011 г. таблетът iPad на Apple си е осигурил 80% пазарен дял на северноамериканския пазар, става ясно от доклад на Strategy Analytics, цитиран от MarketWatch.

Според него базираната в Купертино компания е продала около 6 милиона устройства от общо 7,5 млн. пласирани таблета и заема лидерското място пред Motorola, Samsung, RIM, Asus и HTC.

Алекс Спектър, старши анализатор в Strategy Analytics, отдава тази ясно изразена лидерска позиция на Apple на „комбинация от страхотен брандинг с удобен за ползване хардуер и софтуер, забавни услуги и хитра дистрибуция“.

По-ранен доклад на анализаторите от юли отчете на iPad пазарен дял от 61% в световен мащаб, също през второто тримесечие, с продадени 9,3 млн. устройства. Въпреки че все още е лидер, делът на Apple се е свил значително в сравнение със същия период година по-рано. През 2010 г. iPad е доминирал с 94%.

Според Strategy Analytics ще бъде трудно, но не невъзможно Apple да бъде свален от първото място на американския пазар. Най-сериозният претендент за неговото водещо място ще бъде Amazon, която вчера официално представи своя таблет Kindle Fire. С правилната цена, големина на екрана и хардуер устройството на Amazon има шанса да успее там, където конкурентите му се провалиха, смятат анализаторите.

„Подобно на Apple и Amazon разполага със силна марка, неустоимо съдържание, непоклатима система за разплащане в онлайн магазина и широка дилърска мрежа“, казва Нийл Мълстоун, директор на Strategy Analytics. „Таблетът ще е добра възможност в ръцете на  потребителите да попадне напълно функционален портал към всички Amazon продукти с дигитално съдържание или физически стоки“.

Специалистите са на мнение, че дори и iTunes магазинът не може да предложи богатството от продукти, които потребителите на Amazon ще имат с устройството си.

Други анализатори са на същото мнение. Сара Ротман Епс от Forrester пише в блога си, че през следващото тримесечие Amazon може да продаде до 5 млн. таблета, ако цената остане под 300 долара, както ще се и случи. Kindle Fire е на пазара за 199 долара.

По всичко изглежда, че представеният вчера таблет ще е най-добре подготвеният противник на iPad. Със сигурност ни предстоят интересни месеци.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:32 | 14.09.22 г.
fallback