С продуктите на Google компаниите в Германия пестят милиарди евро всяка година – във всички браншнове и особено в малките и средните компании. Това показва изследване на Института за германската икономика (IW) в Кьолн, направено по поръчка на десетгодишния юбилей на търсачката в страната. В изследването са участвали представители на над 11 000 компании.
За всяко евро, което германските компании харчат за маркетинговите инструменти на Google, приходите в онлайн бизнеса се повишават със средно 7,65 евро. Общите приходи на запитаните компании (онлайн и офлайн) са се повишили средно с 11,94 евро. 4-те евро разлика са т. нар. "ефект ROPO" (research online, purchase offline - изследвай онлайн, поръчвай офлайн).
„Оказва се, че влиянието на рекламата в Google е доста над познатите ефекти на другите рекламни канали“, се казва в изследването.
„Компаниите използват Google като швейцарско джобно ножче. Те използват различни стратегически важни инструменти, за да насърчават своите бизнеси“, казва директорът на IW, цитиран от ZDNet.
Според изследването само търсенето в Google намалява разходите с 6,84 евро на служител ден. "Ефективните онлайн инструменти днес са решителни за приходите, продуктивността и иновативността на много компании. Това прави Google фактор за всяка икономика."
Средностатистически в германските предприятия се използват по четири продукта на Google, при 28% от компаниите дори повече от шест.
Освен уеб търсенето и рекламната услуга AdWords, компаниите според браншовете си използват различни оферти: Google Translator ползват 50% от немските фирми в автомобилния бранш, в строителния бранш пък 45% от компаниите използват Google Earth. Фирмите в сектора на високите технологии пък най-често ползват Google Apps (27%) и браузъра Chrome (37%).
Като цяло най-обичаните услуги на интернет гиганта сред германските компании са: Google Search (84%), AdWords (75%), Analytics (60%), Translator (36%), Alerts (27%) и Chrome (24%).